سایت تخصصی معماری و دکوراسیون

طراحی داخلی، طراحان، تجهیزات و خدمات جانبی مرتبط با معماری sanat.ir/decoration


مطالب ویژه در حال ذخیره سازی

بایگانی ریلی
ویژه ۵٩,٢٠٠ امتیازی
تاب پلی اتیلن پارکی
ویژه ۴۴,٩٠٠ امتیازی
بایگانی ریلی
ویژه ٣٠,۵٠٠ امتیازی
بايگاني ريلي
ویژه ٨,٧٠٠ امتیازی
فایل ریلی
ویژه ۶,۶٠٠ امتیازی
فايل دوار
ویژه ۶,۵٠٠ امتیازی
چراغ پارکی
ویژه ٢,٨٠٠ امتیازی
نیمکت پارکی
ویژه ٣٠٠ امتیازی

پست های به روز شده در حال ذخیره سازی


آخرین ارسال های شرکت ها در حال ذخیره سازی


شرکت های عضو در حال ذخیره سازی

فروشگاه اینترنتی فیکت | م

قفسه فروشگاهی,نردبان,قفسه,راک,تجهیزات فروشگاهی

المانهای معماری - نور

نور - زیبایی خانه ,المانهای معماری ,نور مخفی زیبا در تمام,روشنایی سیستم جدی

شـرکت رسـانه مدرن شهـر/آق

تلویزیون تبلیغاتی,تلویزیون شهری ,خدمات اجاره ای,فروش و اجاره تلویزیون,

كناف ايران

گچ ساتل، پيچ اتصال، صفحات داركي، مقاطع فولادي،

دکوراتیو نورانی هیلدا

تولدی کننده لوازم دکوراتیو نورانی میز سوارز میز تشریفات میز صندلی مبلمان فض

شرکت پارس بایگان پاسارگاد

کمد بایگانی ریلی ,قفسه ریلی ,فایل بایگانی ,پارتیشن ,سیستم کمد بایگانی

شرکت شهرسازان مدرن ایده

تجهیزات مبلمان شهری,ملزومات پارکی,سیستم های روشنایی ,تجهیزات ترافیکی,

شرکت مهندسی-مشاور ابنیه س

مبلمان شهری,برج نوری ,چراغ پارکی,پایه پرچم مرتفع,تجهیزات پارک

شرکت استون ایج

فروش سنگ مصنوعی,فروش سنگ دکوراتیو,فروش آجر مصنوعی,فروش آجر دکوراتیو,فروش آج

اجر نمای سپند

اجر,اجر نسوز,اجر سپند,,

پایا صنعت

کمد ریلی ,کمد بایگانی ریلی,قفسه ریلی,فایل ریلی,کمد دوار

گروه صنعتی نکوساز

تخت سربازی,کمد بایگانی,کمد کارگری ,صندلی های اداری ,فایل فلزی

آیسامبل

تولید کننده مبلمان آوانگارد

مبلمان نوری ledbar

میز سوارز نورانی,اجاره میز سوارز ,اجاره میز نوری سوارز,مبلمان نوری سوارز,le

جام در جام

تولید صندلی و مجموعه های تریم داخلی

گروه دکوتک

قفسه قنادی,تجهیزات سوپر مارکت,طراحی قنادی,طراحی فروشگاه نان,طراحی سوپرمارکت

مقصود

ظروف چيني، محصولات تزئيني

فروشگاه تندیس

کمد ریلی,کمد بایگانی,قفسه بایگانی,قفسه ریلی,کمد رختکن

پارت پارتیشن

تولید و نصب پارتیشن های اداری ، خانگی در انواع مختلف


پست های ارسالی در حال ذخیره سازی



دپارتمان های موضوعی



دپارتمان های محصولات و خدمات



سایر موضوعات مرتبط



معماري در لغت به معناي علم بنايي و ابعاد سازي آمده است و معمار به معناي بسيار عمارت کننده آنکه عمارت کند وموجب رونق و تعالي گردد وعمارت نيز به معني آبادي است. لغات هم ريشه معماري و عمارت نيز همه معنايي از آباداني و زندگي و حيات را درخود دارند در واقع معماري نوعي عمل خلاقانه است که مقصود آن شکل دادن به فضاي زيست انسان درتماميتش مي‎باشد و گسترده آن از جوابگويي به نيازهاي انساني در پيوند با محيط و طبيعت تا بيان عواطف و اعتقادات او طيف وسيعي را در برمي‎گيرد. تاریخچه حرفه ای دکوراسیون در گذشته، فضای داخلی به طور غریزی به عنوان بخشی از پروسه ساختمان قرار داده می شد.حرفه طراحی داخلی نتیجه ای از توسعه جامعه و معماری پیچیده ای شده است که ناشی از توسعه فرآیندهای صنعتی است.پیگیری استفاده موثر از فضا، کاربر رفاه و طراحی عملکردی به توسعه حرفه ای دکوراسیون وطراحی داخلی معاصر کمک کرده است. واژه دکوراتور داخلی در اواخر قرن نوزدهم اوایل قرن بیستم پدید آمده است.به آن دسته از دست اندرکاران گویند که که در تنظیم داخلی در سبک های مختلف تخصص دارد.

نخستین آشنایی گسترده ایرانیان با «معماری اروپایی» در دوره قاجار اتفاق افتاد و تمایل به تقلید و ایجاد بناهایی مشابه در میان اشراف قاجار و سپس مردم میانه حال ایجاد شد. قاجاریان از طریق عکس‌ها و کارت پستال با معماری اروپا آشنا شدند و از این رو ساختمان‌های این دوره بدون آگاهی دقیق از قواعد سبک‌های اروپایی ایجاد می‌شدند. تحت تاثیر معماری اروپا، خلاقیت‌های فضایی در معماری قاجار نسبت به سبک‌های قبلی معماری ایرانی، افزایش یافت و فضاها به گشایش و سبکی بیش‌تری در قیاس با الگوهای قدیمی رسیدند. در سال ۱۲۴۳ خورشیدی (۱۸۶۴ میلادی) ممتحن‌الدوله به عنوان نخستین معمار تعلیم دیده ایرانی در اروپا، به ایران بازگشت و ساخت بناهای مهمی، از جمله مسجد و مدرسه سپهسالار و مجلس شورای ملی، به او رجوع شد. با این حال نتوانست تحول مهمی در معماری عصر خود ایجاد کند.

در اوایل دوره رضا شاه به دنبال برنامه‌های تجدد طلبانه، گرایش‌های متفاوتی به رهبری معماران ایرانی تحصیل کرده اروپا و معماران اروپایی که از طرف دولت به ایران دعوت شده بودند در برابر معماری سنتی پدیدار شد. معماری آنان انعکاس مستقیم تحولات معماری مدرن اروپا بود. آنان مصالح جدید به ویژه بتن، فولاد و شیشه و روش‌های نوآورانه در اجرای سازه را جایگزین روش‌های پیشین کردند. مهم‌ترین این تغییرات، استفاده از بتن بود که امکانات بی‌سابقه‌ای از لحاظ سازه و زیبایی شناسی در اختیار معماران ایرانی گذاشت. بزرگ‌ترین هدف معماران این عصر تغییر روش‌های سنتی ساخت و ساز به شیوه‌های روز دنیا و ترویج معماری مدرن در ایران رضاشاهی بود.