معرفی تجهیز صنعت خرده فروشی
صنعت خرده فروشی در ایران با توجه به وسعت فروشگاه های فعال و جمعیت تحت پوشش ب خصوص در کلانشهرها، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. گزارش سال 1391 موسسه یورومانیتور (یکی از معتبرترین شرکتهای تحلیل بازار دنیا) صنعت خرده فروشی ایران را یکی از پرسودترین صنایع در آینده پیش بینی کرده بود، اما فقط باگذشت 4 سال از انتشار گزارش یاد شده اوضاع در حال تغییر می باشد. ظهور فروشگاه های زنجیره ای، رقیب جدی برای این صنعت محسوب می گردد و زمزمه هایی با عنوان پایان عصر خرده فروشی های مستقل به گوش می رسد.
با توجه به اینکه امروز در بخش عرضه و تقاضا از زنجیره ی عظیم خرده فروشی با عنوان صنعت نام برده می شود، اما بهینه سازی فرآیندهای خرید و فروش در فروشگاه های خرده فروشی (تک شعبه) مطابق با دانش روز ارتقاء نیافته است. از این رو تلفیق فرآیندهای خرید و فروش با سیستم های آنلاین، گامی موثر در ارتقاء جایگاه این صنعت محسوب می گردد.