www.sanat.ir/sanat

روابط عمومی صنعت

اطلاع رسانی، مقالات و اخبار صنعت

5 از 5
  • چطور یک رهبر و مدیر قاطع باشیم

    ١١ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۷ |

    در طول دوره کاری حرفه‌ای‌تون تا الان چند نفر مدیر و رهبر رو دیدین که زورگو و سختگیر باشن؟ چند نفرشون رو دیدین که آسون‌گیر و تحت تاثیر باشن؟
    ♦️قاطع بودن یک خصیصه مشترک بین تمام رهبران تاثیرگذار هست. رهبران قاطع قبل از هرچیزی نگرش “ما می‌توانیم برنده شویم” دارن و عقاید و احساساتشون رو به‌ طور صادقانه به اشتراک می‌گذارن. در عین حال، به تمام اعضای تیم احترام گذاشته می‌شه و وقتی که مشکلی پیش میاد، اونها به دنبال راه‌ حل می‌گردن.
    رهبران قاطع قادر هستن که اعتماد به نفسشون رو بسازن. شما به عنوان یک رهبر قاطه به حرف اعضای تیمتون گوش می‌دین، و اونها هم انتظارات شما رو می‌دونن و همین مورد بهتون کمک می‌کنه که بتونین بعضی اعضای پرخاشگر و سلطه‌جو در تیمتون رو کنترل کنین.
    اما این به این معنی نیست که شما باید در کل مدت با اعضای تیم بصورت قاطعانه برخورد

    بیشتر
    1 / 1
    چطور یک رهبر و مدیر قاطع باشیم
  • ???? پنج علت اصلی که باعث می‌شوند کارمندها شهامت ترک کارهای آزاردهنده و راه

    ٢١ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۱۳:۴۱ |

    به دلایل زیادی بسیاری از شما ممکن است اصلا از کاری که مشغول آن هستید خوشتان نیاید. مثلا کارتان بسیار کسل‌کننده باشد، یا هیچ تناسبی بین دشواری آن و درآمد دریافتی وجود نداشته باشد یا جو محیط کارتان خیلی بد باشد و رؤسا یا مراجعه‌کنندگان بسیار بد یا پرتوقعی داشته باشید.
    در این میان برخی از ماها آلترناتیوهایی برای این کارها داریم و امید داریم که با راحتی و درآمد بیشتر و روان آسوده‌تر، بتوانیم یک کار مستقل راه بیندازیم. اما عملا بسیاری شهامت این کار را پیدا نمی‌کنند. چرا؟!
    جالب است بدانید که در همین مورد تحقیقی در آمریکا انجام شده و پرسشنامه‌ آنلاینی بین کارمندان آمریکایی توزیع شده است. بر اساس اطلاعات این پرسشنامه ۲۴ میلیون نفر از کسانی که در تحقیق شرکت کرده بودند از کار خود ناراضی بوده‌اند، اما فقط ۲ میلیون نفر کار قبلی خود را ترک کردند و شرکت

    بیشتر
    1 / 1
    ???? پنج علت اصلی که باعث می‌شوند کارمندها شهامت ترک کارهای آزاردهنده و راه
  • چرا همکارانتان کارهای‌شان را به شما محول می‌کنند؟

    ٢٢ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۳:۵۰ |

    همۀ افراد شاغل تجربه کمک‌خواستن یا کمک‌گرفتن از همکاران خود را دارند. از راهنمایی‌های کوچک گرفته تا برعهده‌گرفتن ساعت کاری یکی از اعضا که به هر دلیلی غایب بوده است. وظیفه شناسی و حس مسئولیت متقابل یکی از ویژگی‌های مفید در کار تیمی است. اما آیا باید همیشه و همه‌وقت وظایف دیگران را به عهده گرفت؟ حتی با وجود اینکه حس می‌کنیم همکارمان در حال سوءاستفاده از وظیفه‌شناسی ماست؟
    شاید همکاران به دلایل زیادی از شما کمک بخواهند: شاید سرشان شلوغ است؛ شاید تازه کار هستند و به کسی نیاز دارند که با پیچ‌و‌خم‌های کار آشنایی بیشتری داشته باشد و یا شاید می‌خواهند از زیر کار در بروند!
    دلایلش هرچه که باشد، شما هم مسئولیت‌های خودتان را دارید و قرار نیست همه کار‌های رها‌شده‌ی دیگران را بر عهده بگیرید، حتی اگر حس وظیفه‌شناسی زیادی کنید؛ پس باید رویکردی منطقی دربرابر

    بیشتر
    1 / 1
    چرا همکارانتان کارهای‌شان را به شما محول می‌کنند؟
  • ویژگی های مشترک اهمال‌کاران

    ٢۵ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۹:۴۴ |

    ▫️مدام در حال بررسی شبکه‌های اجتماعی و ایمیلشان هستند
    ▫️دیر می‌کنند
    ▫️آغاز کار برایشان دشوار است
    ▫️همواره از دشواری امور و مشغله‌ زیادشان شکایت دارند
    ▫️کار آغاز کرده را به پایان نمی‌رسانند
    ▫️اولویت‌بندی نمی‌کنند
    ▫️مطالب زیادی در ذهن و فهرست کاری خودشان دارند
    ▫️روزشان را برنامه‌ریزی نمی‌کنند

    انواع اهمال‌کاران

    کمال‌گرا
    توجه زیادی به جزئیات دارند و از آغاز تکلیف می‌ترسد، چون در مورد اجرای درست تمامی جزئیات دچار تنش است.

    رؤیاپرداز
    به‌جای اقدام کردن، طرحی ایده‌آل دارند. بسیار خلاق هستند ولی تکمیل یک تکلیف برایشان بسیار دشوار است.

    اجتناب گر
    از انجام اموری که به نظرشان قادر به مدیریتش نیستند، می‌ترسند و به خاطر ترس از قضاوت دیگران در مورد اشتباهاتشان، تکلیف را کنار می‌گذارند.

    بحران‌ساز
    کار را به دقیقه‌ ۹۰ می‌سپارند. آن‌ها سررسید تحویل کا

    بیشتر
    1 / 1
    ویژگی های مشترک اهمال‌کاران
  • مولفه‌های اکتسابی هوش پول‌ساز

    ٢۴ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۲:۴۶ |

    مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که به ‌دست آوردن پول بیشتر منجر می‌شود. بخشی از این هوش، ذاتی و بخش مهمی از آن اکتسابی است. بخش‌های ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند «قدرت حافظه»، اما بخش‌های اکتسابی آن می‌تواند به عنوان مهارت فراگرفته شود.

    مولفه‌های اکتسابی هوش پول‌ساز عبارتند از:

    خیال‌پردازی :
    افرادی که خیال‌پردازی بیشتری دارند احتمال بیشتری وجود دارد بتوانند یک کار و ایده جدید خلق کنند.تنها افراد معدودی به آن اهمیت می‌دهند و بیشتر بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند. تفاوت افراد موفق در این است که به خیال‌پردازی‌هایشان جامه عمل می‌پوشانند.

    خلاقیت
    یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هوش پول‌ساز خلاقیت است. روزگاری برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود اما امروزه با افزایش جمعیت و رقابت در زمینه‌های مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی

    بیشتر
    1 / 1
    مولفه‌های اکتسابی هوش پول‌ساز
  • تأمین نیروهای زبده برای مشاغل اصلی سازمان

    ٢۶ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۴۷ |

    یکی از ابزارهای مدیریت استعداد و تأمین نیروهای زبده برای مشاغل اصلی سازمان ایجاد برنامه ای به نام جانشین پروری است. جانشین پروری برنامه ای است که طی آن افراد مناسب برای تصدی سمت های مدیریتی رده بالا و اصلی یک سازمان از میان افراد واجد شرایط و با استعداد برگزیده می شوند.

    منبع آکادمی مدیریت

    1 / 1
    تأمین نیروهای زبده برای مشاغل اصلی سازمان
  • اشکالات سازمان های سلسله مراتبی و وظیفه ای

    ٢٩ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ۱۱:۵۴ |

    چندین اشکال اساسی به سازمان های سلسله مراتبی وارد است که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:
    تمرکز موضعی بر کارایی
    بیگانگی کارکنان نسبت به خروجی نهایی
    عدم علاقه به نتایج نهایی در میان کارکنان
    مانع نوآوری
    قطع ارتباط تولید کننده و مشتری
    عدم مشتری مداری
    کندی در تغییر محصول
    کاهش مسئولیت پذیری
    ایجاد رقابت بین واحدی
    رشد هزینه های غیرمستقیم

    منبع : کانال آکادمی مدیریت

    1 / 1
    اشکالات سازمان های سلسله مراتبی و وظیفه ای
  • انواع تیم های کاری

    ٢٩ بازدید | زمان ارسال: ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ۱۱:۳۶ |

    ۱- تیم های عمودی (تیم فرماندهی یا تیم وظیفه ای): مرکب از یک مدیر و چند زیر دست در سلسله مراتب رسمی فرماندهی که ممکن است شامل سه یا چهار سطح مدیریت باشد.

    ۲- تیم های افقی: مرکب از اعضای واحدهای مختلف سازمان است که اکثر اوقات این چنین تیم ها برای انجام یک هدف یا وظیفه ویژه ایجاد می گردند که خود به سه دسته تقسیم می شوند :

    گروه کاری: یک تیم افقی مرکب از کارکنان واحد های مختلف است که برای دستیابی به اهداف محدود و معینی طراحی شده و تا زمانی که به اهداف نائل می شود موجودیت دارد و بعد از رسیدن به هدف تیم منحل می شود.

    تیم های میان وظیفه ­ای: تیم­های کاری هستند که دوره زندگی آنها مشخص نیست و متشکل از مجموعه افرادی است که دارای زمینه های تخصصی مختلفی هستند که بر روی مسائل عملیاتی با یکدیگر کار می کنند.

    کمیته ­های کاری: یک تیم افقی موقت یا دائمی ا

    بیشتر
    1 / 1
    انواع تیم های کاری
  • مدیریت یک کارمند ناراضی

    ۵۵ بازدید | زمان ارسال: ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۴:۰۲ |

    کارمندان ناراضی همان کسانی هستند که کارآفرین‌ها ناگزیرند (بدون آنکه خود مایل باشند) با آنها سر و کار داشته باشند. هر چند می‌دانیم هر کارآفرین در حقیقت با این افراد سر و کار دارد، اما این رویارویی تنها زمانی اتفاق می‌افتد که آنها خبرساز شوند یا به تیتر اول روزنامه‌ها تبدیل شوند؛ برای نمونه، خبرهای تیراندازی، اعتصابات یا اخبار خودکشی کارمندان از این قبیل هستند. به هر حال، اقلیت گسترده‌ای از این کارمند‌ان ناراضی وجود دارند. اما خبرهای خوبی وجود دارد، می‌توانید از عهده‌ این موقعیت‌ها برآیید حتی پیش از آنکه یک موقعیت عادی اوج بگیرد. مشکل اصلی شما در ارتباط با کارمندان ناراضی این است که آنها می‌توانند یک خطرپذیری یا ریسک بزرگ را به مجموعه‌ شرکت شما وارد کنند. علاوه بر تدارک خدمات ضعیف، که در نتیجه باعث نارضایتی مشتریان می‌شود، آنها همچنین می‌توان

    بیشتر
    1 / 1
    مدیریت یک کارمند ناراضی