www.sanat.ir

:: هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران ::


 

در این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران پرداخت می شود؟ با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در عرصه دندانپزشکی، فناوری هایی نظیر لمینت دندان، ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان و ... به منظور راحتی فرد و درمان بهتر به وجود آمده است. از آن جایی که دندان ها نقش مهمی در زیبایی فرد دارند، رسیدگی و مراقبت از آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو اگر به دلایلی نظیر شکستگی، پوسیدگی و ... دندان خود را از دست دادید، ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشد. به خاطر این که ایمپلنت سلامتی و کیفیت زندگی افراد را بهبود می بخشد. در این مقاله به بررسی هزینه ایمپلنت بیمه ایران می پردازیم. 

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران

 در واقع ایمپلنت پایه ای فلزی و محکم از جنس تیتانیوم است که به جای ریشه طبیعی در استخوان فک قرار می گیرد. سپس تاج مصنوعی و اباتمنت که شبیه به دندان طبیعی هستند، بر روی پین قرار داده می شوند. بهتر است بدانید این روش در مقایسه با سایر روش های درمانی مثل پروتز دندانی، پل زدن و ... راحت تر بوده و شرایط مناسب تری دارد. از سوی دیگر نیازی به جراحی لثه ندارد. به همین خاطر از محبوبیت زیادی در میان سالمندان که دندان های بیشتری را از دست داده اند، برخوردار می باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در خصوص جبران هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران مطالبی را ارائه دهیم.

در نظر داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه تکمیلی خود می توانید قرار داد خود را مطالعه کنید یا با شرکت بیمه تماس بگیرید و درباره هزینه ایمپلنت دندان با بیمه از آنها سوال فرمایید. 

تاریخچه بیمه در ایران

در واقع تاریخچه صنعت بیمه در ایران به سال 1289 باز می گردد. در این زمان دو مؤسسه روسی به نام های «کافکا مرکوری» و «نادژا» فعالیت خود را در زمینه بیمه آغاز کردند. از این تاریخ تا 25 سال بعد از آن نزدیک به 13 شرکت بیمه خارجی در زمینه بیمه در ایران فعالیت داشتند. بعد از این تاریخ در سال 1314 «علی اکبر داور» و «الکساندر آقایان» نسبت به تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه 2 میلیون تومان اقدام کردند. البته الکساندر آقایان سابقه کار در شرکت «نادژا» را در پرونده کاری خود به همراه داشت. جالب است بدانید شرکت بیمه ایران به عنوان نخستین شرکت بیمه در ایران شناخته می شود. درست در همان تاریخ بود که علی اکبر داور منزل خود را تحت پوشش بیمه آتش سوزی این شرکت در آورد. به این ترتیب اولین بیمه نامه ایرانی در همان روز به نام علی اکبر داور به ثبت رسید.

چه عواملی بر هزینه ایمپلنت دندان تأثیر می گذارند؟

برخی عوامل بر هزینه ایمپلنت دندان تأثیرگذار می باشند که عبارتند از:

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

  • نوع و برند ایمپلنت دندان: در حال حاضر برندهای مختلفی از ایمپلنت وجود دارد که دندانپزشک با توجه به بودجه و شرایط بیمار، مناسب ترین و بهترین نوع آن را انتخاب می کند. امروزه برند های ایمپلنت کره ای، آمریکایی، سوئیس و اروپایی موجود هستند که هر کدام هزینه و قیمت مخصوص به خود را دارا می باشند. 
  • درمان های جانبی: گاهی اوقات قبل از ایمپلنت یا در حین آن برخی درمان های جانبی نیاز است که می تواند بر هزینه ایمپلنت دندان مؤثر باشد. این درمان ها شامل پیوند لثه، پیوند استخوان، بلیچینگ و کشیدن دندان می باشد.
  • تعداد ایمپلنت مورد نیاز: تعداد ایمپلنت مورد نیاز یکی از مواردی است که نقش مهمی در هزینه ایمپلنت دندان بر عهده دارد. در واقع هرچه تعداد ایمپلنت بیشتر باشد، هزینه نهایی آن بیشتر خواهد بود.
  • نحوه کاشت ایمپلنت دندان: در حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی در علم ایمپلنت، 3 روش مختلف کاشت ایمپلنت دیجیتال یک روزه، کاشت ایمپلنت فوری و کاشت ایمپلنت استاندارد وجود دارد.

از ایمپلنت بیمه ایران چه می دانید؟

همان طور که می دانید در حال حاضر ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشد. این در حالی است که این روش در مقایسه با گذشته مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. به این خاطر که جایگزین روش هایی مثل پروتزهای دندانی و بریج کردن می باشد. با وجود این که بیشتر از 30 سال از کاربرد ایمپلنت دندان می گذرد، اما هنوز در رابطه با انواع ایمپلنت ابهامات زیادی وجود دارد. از همین رو دندانپزشکان بسیاری در سراسر جهان علاوه بر پاسخگویی به این ابهامات، تلاش های زیادی برای افزایش کیفیت ایمپلنت دندان کرده اند؛ زیرا کیفیت ایمپلنت تأثیر زیادی در ماندگاری آن دارد.

بیمه ایران به عنوان نخستین شرکت بیمه در ایران سالیان سال است که با خدمات ارزنده خود در این زمینه فعالیت های درخشانی داشته است. این بیمه نیز همانند بسیاری از بیمه ها بخشی از هزینه های دندانپزشکی را که توسط بیمه های پایه قابل پرداخت نیست، پوشش می دهد. با این حال بیمه گذار موظف است مبلغی به عنوان حق بیمه به بیمه گر پرداخت نماید.

هزینه ایمپلنت دندان با داشتن بیمه چگونه است؟

به طور معمول هزینه ایمپلنت دندان با توجه به نوع برند آن متفاوت است. در واقع هرچه ایمپلنت انتخابی شما کیفیت بالاتری داشته باشد، هزینه آن بیشتر است. توجه داشته باشید که هر ساله قیمت ایمپلنت دندان تغییر کرده و افزایش پیدا می کند. بر همین اساس اغلب بیمه های کشور تا حدودی هزینه های مربوط به جراحی زیبایی و ایمپلنت را تحت پوشش قرار داده اند تا از این طریق نگرانی افراد به دلیل افزایش هزینه های دندانپزشکی کاهش یابد.

بیمه ایران همانند بسیاری از بیمه ها برای پرداخت هزینه های دندانپزشکی قوانین خاصی را در نظر گرفته است. با این حال هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران تا سقف تعهدات بیمه گذار می باشد و با توجه به طرح خریداری شده تعیین می شود. به بیان دیگر تمامی شرکت های بیمه با توجه به سقف تعهدات خود، هزینه خدماتی مانند دندانپزشکی را پرداخت می نمایند.

آشنایی با خدمات دندانپزشکی بیمه ایران

از آن جایی که دندان ها در زیبایی چهره نقش مهمی دارند، بسیاری از افراد در تلاش هستند تا حداقل هر 6 ماه یک بار با مراجعه به دندانپزشک به دندان های خود رسیدگی کنند. متأسفانه هزینه های بسیار بالای دندانپزشکی موجب شده تا افراد کمترین میزان مراجعه به دندانپزشکی را داشته باشند. ایمپلنت دندان یکی از همان خدماتی است که هزینه بسیار سرسام آوری دارد. به همین خاطر افراد به دنبال بیمه کردن خود می باشند تا از طریق بخشی از هزینه های آن ها توسط شرکت های بیمه پرداخت شود. بر همین اساس بیمه ایران با دریافت حق بیمه از فرد، بخشی از هزینه های ایمپلنت دندان را که توسط بیمه های پایه ای نظیر بیمه سلامت و تأمین اجتماعی تقبل نمی شود، پرداخت می نماید.

آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران امکان پذیر است؟

شرکت بیمه ایران نخستین شرکت بیمه و قابل اعتمادترین آن ها در ایران می باشد. استفاده از بیمه ایران به منظور انجام ایمپلنت بهترین انتخاب است. در پاسخ به این سؤال که آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران پرداخت می شود؟ می توان گفت بیمه های درمانی و تکمیلی بیمه ایران بخشی از هزینه های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می دهند. در واقع بیمه ایران همانند بسیاری از شرکت های بیمه در خصوص جبران هزینه های دندانپزشکی به ویژه ایمپلنت دندان اقدام به ارائه طرح های مختلفی نموده است. با این حال پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران سقف مشخصی داشته و با توجه به سقف تعهدات، توافق موجود میان بیمه گر و بیمه گذار، تعداد افراد تحت پوشش  شرایط سنی افراد تعیین می گردد.

در حقیقت به منظور پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران امکان پذیر است؟ باید گفت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه ایران تنها از طریق بیمه تکمیلی گروهی جبران می شود. از این رو بیمه تکمیلی ایران هیچ تعهدی در قبال هزینه های جراحی ایمپلنت ندارد.

بیشتر بخوانید : قیمت ایمپلنت ، بیمه ایران

 


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل