www.sanat.ir

:: دلایل اختلاف قیمت دستگاه های شستشوی میوه صنعتی ::


خرید و استعلام قیمت دستگاه شستشوی میوه صنعتی

 

به طور کل اختلاف قیمت دستگاه های شستشوی میوه صنعتی تحت تاثیر سه عامل مهم زیر است :

1. سیاست قیمت گذاری شرکت سازنده دستگاه
2. مدل و نوع دستگاه
3. جنس و کیفیت متریال مصرفی در ساخت
در ادامه به صورت جزئی تر به بررسی تمام عواملی که بر قیمت نهایی دستگاه ها تاثیرگذار است پرداخته ایم. پس تا پایان همراه ما باشید.
 

استعلام قیمت دستگاه های شستشو 

در حال حاضر قیمت دستگاه های شستشو، برای وان های ساده از حداقل 11 میلیون شروع و هرچه به سمت اتوماتیک و در ظرفیت های بزرگتر می رود، بر قیمت آن افزوده می شود. شما می توانید برای دیدن تمام مدل های آن به همراه قیمت بروز و دریافت کاتالوگ فنی اینجا کلیک کنید. اما دلیل تفاوت قیمت ها در چیست؟
همانطور که می دانید سازندگان مختلفی درحال تولید این تجهیزات هستند که هرکدام بنابر قیمت تمام شده و استراتژی فروش، قیمت مخصوص به خود را دارند. اما واقعا چه عواملی تعیین کننده این قیمت هاست؟ 
 

بررسی عوامل مهم در تعیین قیمت دستگاه شستشوی میوه صنعتی 

1. نوار انتقال و سیستم سیرکولاسیون
2. نوار درون یا بیرون وان
3. کیفیت نوار انتقال
4. نصب حشره گیر
5. قدرت و برند موتورهای نصب شده
6. سیستم لوله کشی 
7. جنس تایرهای مصرفی
8. نصب سیستم ازت ساز
9. سفارشی سازی محصول
10. نوع محصول قابل شستشو
11. ظرفیت و ابعاد دستگاه
12. نوع وان ( اتوماتیک و ساده)
 

1.نوار انتقال و سیستم سیرکولاسیون  

نوار انتقال و سیستم سیرکولاسیون جزء مواردی است که می توان برای کسب و کارهای کوچک از نصب آن صرف نظر نمود. بنابراین برای چنین مواردی پیشهاد به استفاده از وان های معمولی می شود که بخشی از فرآیند شستشو با این وان ها توسط دست صورت می گیرد و مستلزم حضور اپراتور است. 
نکته حائز اهمیت این است که چنانچه مشتری در ابتدای راه، با مشکل تامین بودجه مواجه باشد، اما قصد افزودن این دو آیتم را در آینده داشته باشد؛ باید از قبل با سازنده دستگاه این مساله را مطرح نماید. چرا که شکل وساختار دستگاه باید به نحوی طراحی شود که در آینده قابلیت اضافه و نصب شدن موارد ذکر شده را داشته باشد.

2.نوار درون یا بیرون وان 

دستگاه های شستشویی که نوار انتقال درون وان قرار دارد، قیمت کمتری در مقایسه با دستگاه های بیرون وان دارند. هردوی این تجهیزات مناسب شستشوی میوه و سبزی هستند. اما نوارهای بیرون وان به صورت حرفه ای تر عمل کرده و از تسویه آب قوی تری برخوردارند. 
برای کارگاه های شستشوی میوه به منظور کاهش هزینه ها، وان های نوار درون پیشنهاد می شود. اما کارگاه های سبزی بهتر است از وان هایی که نوار بیرون مخزن شسشتو نصب شده است، استفاده شود. حال به بررسی دقیق تر نوارهای بیرون وان می پردازیم:
• در این مدل وان ها، کل حجم مخزن شسشتو در اختیار محصول قرار دارد. در نتیجه گنجایش شستشو در ساعت بالا رفته و راندمان کار افزایش می یابد.
• نظافت آسان تر و در فواصل زمانی بیشتر
• هدر رفت کمتر محصول در اثر درگیری کمتر با چرخ دنده ها
• تسویه آب بهتر  
 

3.کیفیت نوار انتقال  

در کارگاه های مواد غذایی جهت انتقال میوه و سبزی از نوارهای انتقال با جنس پلی پروپیلن ( pp) استفاده می شود که در درجات کیفی مختلف ساخته و در بازار ارائه می شوند. به کارگیری نوارهای انتقال از جنس بهتر در قیمت نهایی دستگاه های شستشو موثر است. هرچه کیفیت این نوار بهتر باشد، انعطاف بیشتری داشته و در برابر پوسیدگی مقاوم تر است. بنابراین جهت حفظ دوام کانوایر و افزایش طول عمر توصیه به استفاده از پلی پروپیلن مرغوب ودرجه یک می شود. این نوار ها به صورت پازلی بوده و در صورت آسیب قابل تغییر می باشند.
 

4.نصب حشره گیر  

بروی دستگاه های گلگیر برای شستشوی سبزیجات و میوه های شهد دار و مستعد حشرات ریز مثل انگور، انجیر و... نیاز به نصب حشره گیر است که این آیتم بروی افزایش قیمت دستگاه موثر است.
 

5.قدرت و برند موتورهای نصب شده  

قدرت موتورهای نصبی برحسب ظرفیت دستگاه و میزان شستشو در ساعت، متفاوت است. تصمیم گیری این مورد، برعهده واحد فنی سازنده دستگاه بعد از صحبت و نیاز سنجی با مشتری است. برند موتورها نیز به انتخاب مشتری و برحسب بودجه مدنظر شان قابل تغییر است. در بازار موتورهای ایرانی و خارجی مختلفی وجود دارد. اما برحسب تجربه و میزان رضایتمندی مشتریان، موتورهای الکتروژن و موتوژن یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین برندهای حال حاضر هستند. چنانچه مشتری تمایل به نصب موتورهای آلمانی داشته باشد، باید هزینه بسیار بیشتری متحمل شود.
 

6.سیستم لوله کشی  

لوله کشی دستگاه های مکانیزه شستشوی سبزی و میوه شامل سیستم گردش آب و بابلینگ ( حباب ساز) است. این لوله ها را می توان از  جنس های مختلفی تهیه نمود. اما به طور معمول لوله های پلی اتیلن و استیل مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های پلی اتیلن گزینه ای مقرون بصرفه اند که موجب کاهش قیمت دستگاه شستشوی میوه و سبزی می شوند. لوله های استیل با وجود زیبایی و استحکام بیشتر، قیمت بیشتری دارند . از این سیستم لوله کشی اغلب اغلب برای هایپرهای سبزی که در دید مشتری است، استفاده می شود.
 

7. تایرها

همچون سایر اجزاء، تایرها نیز در قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. تایر در تحمل وزن و حمل ونقل نقش مهمی دارد. 
تحمل وزن مهم ترین عاملی است که سازنده دستگاه شستشوی  میوه و سبزی باید صرف نظر از بودجه به آن دقت کند. توجه به کف کارگاه یا محل قرار گیری به دستگاه نیز، مورد دیگری است که باید در نظر داشت. برخی از تایرهای ارزان قیمت بروی کفپوش ، رد یا خش برجای میگذارند. بنابراین برای هایپر یا کارگاه هایی که کف سرامیک هستند، پیشنهاد می شود از چنین تایرهایی استفاده نشود.
 

8. نصب سیستم ازت ساز  

به منظور تصفیه آب مصرفی در شستشو و صرفه جویی در مصرف آب می توان سیستم ازت ساز را به دستگاه اضافه نمود، که قیمت آن جداگانه بروی دستگاه اضافه می شود. نصب ازت ساز علاوه بر صرفه جویی آب، موجب میکروب زدایی و بهبود روند شستشو میوه و سبزی می شود.
جهت نصب ازت ساز از دو روش اسفاده می شود. 
1) افزودن  ونصب سیستم ازت ساز به لوله های هوا 
2) استفاده از کپسول های ازت ساز
برای کارگاه های کوچک به منظور کاهش هزینه های اولیه، پیشنهاد به استفاده از روش دوم می شود. با این وجود درنظر داشته باشید که برخلاف روش اول، کپسول ها نیاز به شارژ شدن دارند.
 

9. سفارشی سازی محصول  

گاهی وان های شستشوی موجود و عرف بازار، مطابق با خواسته مشتری نیست ومشتری برحسب نیاز تقاضای سفارشی سازی دستگاه را دارد. ازآنجایی که طراحی و تولید محصولات مستلزم صرف زمان و هزینه بیشتری است، بنابراین بروی قیمت دستگاه تاثیرگذار است.
 

10. نوع محصول قابل شستشو  

در بازار اغلب دستگاه های شستشوی ساخته شده قابلیت شستشوی هم میوه و هم سبزی را دارند اما نه برای هر محصولی! مثلا میوه ای همچون توت فرنگی به دلیل بافت حساس نیاز به دستگاهی دارد که ضمن شستشوی اصولی و بهداشتی، هیچ گونه آسیبی به بافت و ظاهرش وارد نکند. یا برای هویج از دستگاه  مخصوص شسشتوی هویج استفاده می شود. 
از این رو تجهیزات گوناگونی جهت رفع نیازهای مختلف ساخته می شود که هرکدام قیمت متفاوتی خواهند داشت.
 

11. ظرفیت و ابعاد دستگاه  

هر یک از این وان های شستشوی اتوماتیک وساده در ظرفیت های مختلفی متناسب با نیاز مشتری ساخته می شوند. به طور رایج ظرفیت وان ها 300 الی 2000 لیتر است. معمولا در انتخاب حجم نیز باید به ظرفیت تولید روزانه توجه نمود و بهتر است ظرفیتی بالاتر از گنجایش ذکر شده برای دستگاه استفاده شود. حال هرچه ظرفیت شستشو بیشتر باشد، گنجایش دستگاه نیز متناسب با آن بیشتر می شود و برقیمت دستگاه اثرگذار است. 
 

دریک گارگاه چه تعداد دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات صنعتی نیاز است؟

وان شستشو اتوماتیک برای اغلب میوه و سبزی ها استفاده می شود. این دستگاه های شستشو در ظرفیت های مختلف و متناسب با نیاز مشتریان ساخته می شوند. این که قرار است چه محصولی شستشو داده شود، فضای کارگاه چقدر باشد و اینکه چقدر بودجه برای این کار در نظر گرفته شده است،  در تعیین نوع و تعداد دستگاه ها مورد نیاز دخیل اند. عامل مهم دیگر میزان ظرفیت تولید روزانه کارگاه است. مسلما هرچه تولید بیشتر باشد، نیاز به دستگاه های بیشتر یا با ظرفیت های بالاتر است. البته این موضوع اصلا جای نگرانی نداشته و می توانید از مشاورین شرکت های سازنده این تجهیزات  مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت نمایید. شستشوی سبزی به دلیل آلودگی بیشترو بجا ماندن این  گل ولای، میکروب ها وحشرات ، درمقایسه با میوه بیشتر است. از این رو دقت در شستشو و مراحل آن نیز بیشتر می شود. از آنجایی که این موضوع در سلامت انسان نقش بسیار مهمی دارد، بر این اساس هر تولیدی یا کارگاه که به نحوی با شستشوی این اقلام سروکار دارند، ملزم به رعایت دستورالعمل شستشوی سبزیجات وزات بهداشت هستند. اگر بخواهیم به طور اجمالی به آن بپردازیم شامل:
دو مرحله گلگیری، دو مرحله میکروب زدایی و ضدعفونی و در نهایت آبکشی محصولات است که آن نیز در دو مرحله صورت می گیرد. لازم به ذکر است که این مراحل بسته به نوع محصول می تواند کمتر هم باشد.
 

12. وان های شستشوی اتوماتیک و ساده  

وان های شستشو می توانند به صوت ساده یا مکانیزه باشند. وان استیل صنعتی ساده با وجود کاربردی بودن، بیش تر از آنکه مناسب شستشوی میوه و سبزی باشد، برای نگهداری و خیساندن محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای کسانی که قصد شستشوی حجم قابل توجهی ( حداقل 250 لیتر) میوه و سبزی در کوتاه ترین زمان ممکن دارند، توصیه به خرید وان های اتوماتیک شستشو یا همان دستگاه های اتومات یا مکانیزه می شود.
 
کلام پایانی
در این مقاله سعی کردیم اشاره ای به تمام موارد دخیل در  تعیین قیمت دستگاه های شستشوی میوه و سبزی صنعتی داشته باشیم.
آگاهی از موارد ذکر شده موجب بینش دقیق تر شما قبل از خرید و بررسی ارزنده بودن یا نبودن دستگاه ها می شود. به این ترتیب در صورت مواجه با دستگاه هایی با قیمت بالاتر حتما به دنبال توجیه منطقی از سوی کارشناسان فروش باشید.
این را هم به خاطر داشته باشید که گاه پرداخت هزینه بیشتر درهمان ابتدا، مقرون به صرفه تر از خرید تجهیزات ارزان قیمت است. 

دیگر مطالب ویژه

دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ فرش یکی از هنرهای بزرگ ایران درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر روش های افزایش طول عمر لاستیک تحولات اخیر در صنعت حمل‌ و نقل بین‌المللی چیلر، شاهزاده خنکای مطبوع ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها خرید دستگاه تولید زغال و سرمایه گزاری در تولید زغال صنعتی مواد اولیه معدنی و شیمیایی در صنعت کشاورزی چه کابردهایی دارند؟ لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد پی‌ال‌سی دلتا، بهترین برند PLC در بازار واترجت صنعتی آب سرد چیست ؟ قیمت خرید بهترین واترجت صنعتی

لیست کامل