www.sanat.ir

:: چگونه مجتمع فولاد گیلان به بزرگترین کارخانه نورد بخش خصوصی ایران بدل شد؟ ::


 

 

 

 

 

 

ورق­های تولیدشده در کارخانه گیلان از باکیفیت­ترین نمونه­های موجود در بازار هستند و همین امر می­تواند روی قیمت ورق سیاه این کارخانه تاثیرگذار باشد.

این کارخانه که به­عنوان اولین و بزرگترین مجتمع تولیدی در بخش خصوصی کشور شناخته می­شود، انواع ورق­های نورد سرد و گرم را تولید می­کند.

به­کار گیری ایده­های نو و متنوع در بخش­های تولید و در اختیار داشتن کادری متعهد و کارآمد از دلایل موفقیت این کارخانه به­شمار می­رود.

چنین مسائلی باعث شده تا در حال حاضر بخش قابل توجهی از محصولات بازار فولاد ایران متعلق به این کارخانه باشد، پس در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا به معرفی این شرکت و عوامل موثر در موفقیت آن بپردازیم‌.

درباره مجتمع فولاد گیلان بیشتر بدانید

در سال ۱۳۸۲ شرکت فولاد گیلان که از زیرگروه­های یک مجموعه صنعتی به­شمار می‌رفت، کار خود را به­صورت مستقل آغاز کرد و در حال حاضر دارای یک دفتر مرکزی در تهران و یک مجتمع کارخانه­ای در شهرک صنعتی رشت است.

این مجتمع با تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن محصولات حاصل از نورد گرم در کنار ۵۰۰ هزار تن ورق­های تولیدشده با نورد سرد، به اولین و بزرگترین کارخانه فولاد بخش خصوصی تبدیل شده است.

این مورد را هم باید در نظر گرفت که از نمودار تغییر میزان تولیدات این مجتمع، می­توان به موفقیت آن در افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی پی برد.

از طرفی نیز قیمت ورق گیلان به­عنوان نمونه­ای پرکاربرد در صنایع مختلف، با تاثیرپذیری از عوامل موثر در نوسانات قیمت بازار فولاد، در طی سال­های اخیر دچار تغییراتی شده است.

محصولات تولیدی مجتمع فولاد گیلان

این مجتمع به­ دلیل استفاده از ماشین­آلات پیشرفته و به­کارگیری دانش و مهارت افراد متخصص تاکنون موفق شده که محصولات مختلفی را به بازار فولاد ایران عرضه کند.

تولیدات این واحد صنعتی از نظر کیفیت نیز در سطح مطلوبی قرار دارند، از جمله محصولاتی که در این کارخانه ساخته می­شود می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

ورق­های فولادی نورد گرم

در این مجتمع تولیدی مساحتی بالغ بر ۳۲هزار مترمربع به تولید محصولات نورد گرم اختصاص داده شده و از این بین ورق سیاه یکی از کاربردی­ترین محصولات این شرکت به­شمار می‌رود که استفاده از آن در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است.

از همین رو با توجه به ظرفیت بالایی که این شرکت در تولید ورق سیاه دارد تغییرات قیمت ورق سیاه مجتمع گیلان نیز در لیست محصولات ارائه­شده در بازار فولاد دیده می­شود.

 

 

 

از همین رو متقاضیان بازار فولاد که به بررسی قیمت ورق سیاه گیلان و خرید آن می­پردازند از کیفیت و کارایی این محصول مطلع هستند‌. نمونه‌های مختلف ورق‌های فولادی که با استفاده از روش نورد گرم در مجتمع گیلان تولید می­شود کاربردهایی به شرح زیر دارند:

·         در صنایع ساختمان­سازی

·         تولید لوله­های نفت و گاز

·         برای تولیدات صنایع خودروسازی

·         استفاده از آنها برای ساخت مخازن تحت فشار

از طرفی نیز باید در نظر داشته باشید که تمامی ورق­های فولادی این کارخانه بر اساس استانداردهای جهانی تولید می­شوند که برخی از استانداردهای مورد استفاده عبارت‌اند از:

·        Euro norm

·        ASTM

·        DIN

·        JIS

·        AFNOR

·        UNI

·        BS

در صورتی که به­دنبال بررسی قیمت ورق سیاه تولیدی در شرکت فولاد گیلان هستید، سایت فولادسازان راه ابریشم به شما کمک می­کند.

ورق­های تولیدی با روش نورد سرد

در نظر داشته باشید که با توجه به وسعت بالای این مجموعه، در بخش دیگری به مساحت ۳۰هزار مترمربع صنعتگران به تولید ورق­های نورد سرد می­پردازند.

این تولیدات در صنایع مربوط به ساخت لوازم خانگی، بدنه اتومبیل، رادیاتور و بسیاری از سازه­های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محدوده ضخامتی مربوط به ورق­های سرد بین ۰.۱۷ تا ۵ میلی­متر متغیر است و عرض آنها نیز حدود ۶۰۰ تا ۱۶۵۰ میلی­متر است.

در ضمن ظرفیت مجتمع گیلان برای تولید کلاف‌های نورد سرد برابر با ۶۰ تن است که تمام این مشخصات روی قیمت ورق آهن تولیدی در این کارخانه تاثیرگذار هستند.

 

 

 

ورق­های گالوانیزه

یکی دیگر از محصولات ساخته­شده در این مجموعه گالوانیزه است که جدیدترین تولید این مجتمع صنعتی محسوب می­شود.

خط تولید گالوانیزه در زمینی به مساحت ۶ هکتار و با زیربنایی برابر ۲۱هزار مترمربع راه­اندازی شده و قادر است سالانه ۱۸۰هزار تن از این محصول را به بازار عرضه کند.

اطلاعات مربوط به کلاف­های گالوانیزه که در این شرکت تولید می­شود، شامل موارد زیر است:

·         محدوده ضخامتی گالوانیزه بین ۰.۲ تا ۲ میلی­متر قابل تغییر است.

·         حداکثر وزنی که برای کلاف در نظر گرفته شده‌است معادل ۱۵ تن است.

·         برای تعیین میزان عرض محصولات نیز محدوده‌ ۷۱۴ تا ۱۲۵۰ میلی­متر در نظر گرفته شده است.

تمام مواردی که به آنها اشاره شد جزء تولیدات اصلی این شرکت به­شمار می­روند که در این بین با توجه به حجم بالای تولید ورق سیاه می­توان آن را در دسته محصولات استراتژیک این مجموعه قرار داد.

با توجه به اینکه ورق سیاه به­عنوان یک محصول پایه­ای جهت ساخت انواع تولیدات فولادی در نظر گرفته می‌شود بررسی قیمت ورق سیاه این شرکت برای بسیاری از صنایع پایین دستی مهم تلقی می­شود.

در صورتی که بررسی قیمت ورق سیاه این مجتمع برای شما اهمیت دارد می­توانید با کلیک بر روی این لینک تغییرات قیمت روزانه آن را مشاهده کنید.

 

 

 

بررسی نقاط قوت مجتمع فولاد گیلان

یکی از مواردی که در این کارخانه توجه زیادی به آن می­شود و در موفقیت مجتمع فولاد گیلان نیز تاثیر بسزایی داشته، حرکت همگام با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار و تجهیزات به­روز است، این امر توانسته در افزایش ظرفیت این شرکت مفید واقع شود.

ازطرفی نیز با توجه به اینکه صنایع فولاد در اغلب موارد منابع آب زیادی را مصرف می­کند، این مجتمع با در نظرگرفتن تدابیر ویژه، استخرهایی را احداث کرده است که بخش قابل توجهی از نیاز آنها را از طریق جمع‌آوری آب‌های سطحی برآورده می­کند.

اشتغال ۱۲۰۰ نیروی کار به­صورت مستقیم که نقش پررنگی در چرخه تولیدات این مجتمع ایفا می­کنند نیز یکی دیگر از نقاط قوت کارخانه فولاد گیلان محسوب می­شود.

جمع­بندی

مجتمع فولاد گیلان یکی از موفق­ترین کارخانه­های صنایع فولاد بوده که در بخش خصوصی کشور مشغول به فعالیت است، از همین رو بررسی قیمت ورق سیاه این مجموعه به­عنوان یکی از محصولات کاربردی برای بسیاری از صنایع حائز اهمیت است.

مجتمع گیلان، فعالیت مستقل خود را در سال 1382 آغاز کرد و در حال حاضر بخش قابل توجهی از نیاز کشور به تولید ورق­های فولادی را برطرف می­کند.

 

 

محصولات این شرکت در دسته ورق­های نورد سرد، گرم و گالوانیزه قرار می­گیرد که هر کدام در یکی از بخش­های این مجتمع صنعتی تولید می­شوند.

در صورتی که به­دنبال بررسی تغییرات قیمتی تولیدات مجتمع فولاد گیلان هستید، می­توانید با مراجعه به وب­سایت فولادسازان راه ابریشم نمودار آن را مشاهده کنید.

 


دیگر مطالب ویژه

دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ فرش یکی از هنرهای بزرگ ایران درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر روش های افزایش طول عمر لاستیک تحولات اخیر در صنعت حمل‌ و نقل بین‌المللی چیلر، شاهزاده خنکای مطبوع ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها خرید دستگاه تولید زغال و سرمایه گزاری در تولید زغال صنعتی مواد اولیه معدنی و شیمیایی در صنعت کشاورزی چه کابردهایی دارند؟ لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد پی‌ال‌سی دلتا، بهترین برند PLC در بازار واترجت صنعتی آب سرد چیست ؟ قیمت خرید بهترین واترجت صنعتی

لیست کامل