www.sanat.ir

:: معرفی مراکز خرید و بهترین اجناس برای خرید در رشت ::


 

شاید شما هم جزء پایتخت نشینانی باشید که بلیط رشت تهران خود را رزرو کرده و آماده سفر شده‌اند. اما باید توجه داشته باشید که سفر به رشت فقط گردش در خیابان‌ها و استراحت در هتل‌های لوکس نیست. بلکه باید ساعاتی از سفر خود را به رفتن به بازار‌های رشت و خرید سوغاتی اختصاص دهید. چون این شهر سوغاتی‌های بسیار خوشمزه و زیبایی دارد که می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. حتی لذت سفر هم به تست کردن غذا‌های محلی و چشیدن مزه‌های جدید است. در این مطلب قرار است تا تعدادی از مراکز خرید رشت را معرفی کرده و به شما بگوییم که در سفر به این شهر شمالی، چه چیزی بخرید.

معرفی مراکز خرید رشت

۱ - بازار بزرگ رشت

رشت هم به مانند بیشتر شهر‌های کشور، بازاری بزرگ و معروف برای خرید دارد. این بازار با عنوان عروس بازار‌های محلی در شمال کشور شناخته می‌شود و تقریباً همه جور کالایی در آن یافت می‌شود. شب و روز این بازار جذابیت‌های مخصوص به خود را داشته و مغازه‌های آن در بیشتر ساعات شبانه روز باز هستند.

این بازار در بافت قدیمی شهر قرار گرفته و برخلاف دیگر بازار‌های سنتی کشور، مسقف نیست. بازار بزرگ رشت بسیار گسترده بوده و انواع مختلفی از میوه، خشکبار، ماهی و زرگری‌ها را شامل می‌شود. در این بازار رنگارنگ می‌توان انواع مختلفی از سوغاتی‌های شهر رشت مانند ترشی، زیتون پرورده، ماهی، مربای بهار نارنج و شیرینی‌های محلی رشت را بخرید. این بازار در حوالی خیابان امام رشت قرار دارد.

۲ - مراکز خرید رشت در اطراف میدان شهرداری

میدان شهرداری رشت، یکی از معروف‌ترین جا‌های دیدنی این شهر است. در اطراف این میدان، مغازه‌ها و مراکز خرید بسیاری وجود دارد که اجناس خود را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند. اطراف میدان و خیابان‌های منتهی آن به گونه‌ای هستند که بیشتر مسافران برای پیاده روی به آنجا ‌می‌روند. اگر قصد خرید وسایل کوچک و فانتزی را دارید، باید به مغازه‌های کوچک این منطقه از رشت مراجعه کنید. البته مغازه‌های بین میدان شهرداری تا سبز میدان هم، برای خرید صنایع دستی رشت مناسب هستند.

۳ - مرکز خرید گلسار رشت

گلسار رشت، نام یکی از مراکز تفریحی و گردشگری در این شهر است. ساختمان این پاساژ ۶ طبقه بوده و شامل فودکورت و مغازه‌های تجاری است. مثلاً برای خرید لباس، بدلیجات و ساعت در این پاساژ، باید به طبقات اول و دوم مراجعه کنید.

یا اگر در حین گشت زنی در پاساژ هوس یک فنجان قهوه کردید، باید به کافی شاپ این مجموعه بروید. وجود آسانسور و پارکینگ در این پاساژ، باعث شده تا مسافران دغدغه پیدا کردن جای پارک خودرو و یا رفتن به طبقات بالایی ساختمان را نداشته باشند. این مرکز خرید در بلوار گلسار شهر رشت قرار دارد.

۴ - مرکز خرید ایرانیان رشت

این مرکز خرید در بین بانوان، به پاساژی برای خرید مانتو و لوازم آرایشی معروف است. چون شاید در سفر به رشت، برخی از لوازم آرایشی یا وسایل شخصی خود را فراموش کرده‌اید. یا اینکه دوست دارید تا در سفر به رشت، مانتو و عینکی جدید برای دختران خود بخرید. بیشتر محصولات موجود در پاساژ ایرانیان، از برند‌های مطرح لوازم آرایشی هستند. گردش در چنین پاساژی برای بانوان، بهترین سرگرمی در سفر به رشت است. این پاساژ در میدان باستانی شعار واقع در خیابان گلسار قرار دارد.

۵ - مرکز خرید رز

قیمت اجناس و ارزان بودن آن‌ها، نوعی ترفند بازاریابی برای جذب مشتری است. چون اغلب مشتریان دوست دارند تا خرید‌های خود را در مراکزی انجام دهند که قیمت اجناس آن مناسب است. مرکز خرید رز رشت، بازاری با چنین ویژگی است.

این بازار دارای دو شعبه متفاوت در اطراف سبزه میدان و کیلومتر دوم جاده انزلی است. قیمت اجناس در بازار رز بسیار مناسب بوده و همین باعث معروف شدن این مرکز در بین مسافران شده است. در این مرکز خرید، انواع مختلفی از لباس‌های زنانه و مردانه، کت و شلوار یا کیف و کفش را می‌توان با قیمتی مناسب خرید.

۶ - بازار موبایل بین‌الملل

شاید پس از رسیدن به مقصد، متوجه فراموش کردن شارژر لپ تاپ یا موبایل خود شوید. یا دوست داشته باشید تا در حین سفر، یک کامپیوتر یا لب تاب برای فرزند خود بخرید. بازار موبایل بین‌الملل رشت، مرکز خرید تجهیزات الکترونیکی است.

در این بازار انواع مختلفی از لوازم جانبی موبایل و لوازم الکتریکی یافت می‌شود. این بازار در خیابان مطهری شهر رشت قرار گرفته و بهترین بازار برای خرید چنین وسایلی است. البته یک بازار دیگر هم به نام پاساژ بزرگمهر، در خیابان طالقانی همین شهر وجود دارد.

۷ - هایپر مارکت گیلان مال

شاید مسافرت شما به صورت خانوادگی بوده و به جای اقامت در هتل، یک سوئیت یا هتل آپارتمان را رزرو کرده‌اید. در چنین شرایطی باید به یکی از سوپرمارکت‌های شهر رشت رفته و مایحتاج خود را تهیه کنید. هایپرمارکت گیلان مال، بزرگترین سوپرمارکت شهر رشت با تنوع اجناس بسیار زیاد است.

حتی شما می‌توانید در حین قدم زدن در این بازار، از نزدیک با اهالی بومی این شهر برخورد کرده و با آن‌ها همکلام شوید. خوبی سوئیت نسبت به هتل‌های چند ستاره در این است که هزینه اقامت شما کمتر شده و می‌توانید با خرید بلیط رشت تهران قطار یا هواپیما، سریعتر خود را به مقصد برسانید.

۸ - مرکز خرید دیلمان رشت

اگر به دنبال مرکز خریدی تازه و لوکس هستید، دیلمان رشت را پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز خرید بسیار لوکس و شیک بوده و در مساحتی ۵۰۰۰ مترمربعی احداث شده است. این مرکز خرید دارای پارکینگی طبقاتی با ظرفیت ۲۵۲ ماشین است.

قرار‌گیری این بازار در طبقات بالایی هایپر مارکت گیلان، باعث معروف شدن این بازار شده است. در این بازار انواع مختلفی از پوشاک زنانه، بچگانه، لوازم دکوری و آرایشی یافت می‌شود. فقط قیمت اجناس کمی بالا بوده و قبل از خرید حتماً باید قیمت آن‌ها را استعلام کنید.

سخن نهایی

لذت سفر به گردش در بازار و خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است. یا شاید شما جزء بانوان باسلیقه‌ای باشید که در تمامی سفر‌های خود به شهر‌های ایران، یک سری اقلام دکوری را برای تزیین منزل خود می‌خرند. شهر رشت با توجه به نزدیکی‌اش به تهران و طبیعت بکری که دارد، مقصدی برای مسافران در ایام تعطیل است.

به همین خاطر تهرانی‌ها سعی می‌کنند تا از کوچکترین فرصت استفاده کرده و با خرید بلیط رشت تهران یا بالعکس، خود را به این شهر زیبا برسانند. در این مطلب تعدادی از بازار‌های معروف این شهر را به شما معرفی کردیم. شما هم می‌توانید از طریق سایت فلای تودی، بلیط خود را برای تاریخ مشخص رزرو کنید. فلای تودی امکان رزرو آسان بلیط هواپیما و هتل در سراسر ایران و جهان را برای شما فراهم کرده و می توانید برای سهولت استفاده وارد اپلیکیشن فلای تودی نیز شوید.

 


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل