www.sanat.ir

:: لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد ::


 

لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد

لوله گالوانیزه گرم و سرد یکی از پرکاربردترین نوع لوله‌هایی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها به واسطه نوع ساختار و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند می‌توانند بهترین عملکرد را در پروژه‌های گوناگون داشته باشند. دلایل مختلفی برای استفاده از پوشش گالوانیزه چه از نوع گرم و چه از نوع سرد در لوله‌ها وجود دارد که در ادامه مقاله ضمن اشاره به این موضوع در مورد ویژگی‌ها، مشخصات و کاربری‌های این لوله‌ها اطلاعات ایده آلی را ارائه می‌دهیم.

ویژگی‌ها و مشخصات لوله گالوانیزه گرم و سرد

لوله گالوانیزه گرم و سرد از نظر نوع متریال و آلیاژی که در ساخت آنها استفاده می‌شود یکسان هستند. یعنی شما می‌توانید این لوله‌ها را با ساختار کاملاً فولادی با کربن بالا خریداری کنید. این نوع آلیاژ چندین مزیت مهم دارد. اولاً که باعث می‌شود لوله‌ها دچار آسیب فیزیکی نظیر شکستگی، ترک، خوردگی‌های مختلف نشوند. البته آلیاژ فولاد کاملاً مستعد زنگ زدگی و خوردگی است. پس فرایندهای شیمیایی می‌تواند روی آنها اثر منفی بگذارد.

بنابراین لوله گالوانیزه گرم و سرد در یک مدت محدود می‌توانند آسیب‌های فیزیکی را مبنی بر ضربه و دیگر تنش‌ها خنثی کنند. اما به تدریج فرآیندهای شیمیایی روی آن اثر می‌گذارد. قطعاً کنجکاو هستید که بدانید چه عاملی باعث می‌شود که این لوله‌ها در برابر زنگ زدگی، اکسیداسیون، تغییر رنگ و خوردگی مقاوم باشند و بتوانند سال‌های طولانی بهترین خدمات را در پروژه‌های مختلف مانند نقل و انتقال سیالات، کابل کشی و دیگر موارد قابل استفاده باشند. در بخش بعد این موضوع را به طور کامل شرح می‌دهیم.

ویژگی‌ها و مشخصات لوله گالوانیزه گرم و سرد

علت استفاده از پوشش گالوانیزه گرم و سرد در انواع لوله‌ها

پوشش گالوانیزه چه از نوع سرد و چه از نوع گرم بنا به اهداف گوناگونی استفاده می‌شود. اولین مرحله که در بخش قبل نیز به آن اشاره‌ای شد افزایش طول عمر و جلوگیری از زنگ زدگی لوله‌ها است. البته میزان کیفیت و نوع فرایند پوشش دهی نیز اهمیت دارد. امروزه شرکت‌های تولید کننده سعی می‌کنند بالاترین کیفیت و مقاومت را در انواع لوله گالوانیزه گرم ایجاد کنند. بنابراین می‌توانیم به این نتیجه برسیم که یک لوله فولادی گالوانیزه گرم با توجه به فرایندی که در لوله پیاده‌سازی می‌شود هم قیمت بالاتری دارد و هم از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است.

نوع فرایند گالوانیزه گرم در لوله‌های فولادی به این شکل است که پس از غبارروبی و جدا کردن لایه‌های روغنی، گریس‌ها و مواد آلوده شرایطی را فراهم می‌کند تا لوله‌ها از بخش داخل و از بخش بیرون کاملاً پاک شوند. در چنین شرایطی می‌توان لوله‌ها را با پوشش‌های گالوانیزه مقاوم سازی کرد. بعد از این کار شاخه‌های مختلف لوله‌ها در حمام زینک مذاب در حجم بالا و همچنین دمای بالا غرق می‌شوند. زمانی که این لوله‌ها درون این حجم از مواد فلزی زینک مذاب قرار می‌گیرند کوچک‌ترین روزنه‌ها و درزهای لوله پوشش دهی می‌شود. بنابراین رطوبت و سیالات نمی‌تواند با ایجاد واکنش‌های شیمیایی باعث زنگ زدگی این منافذ شود.

از طرف دیگر لوله گالوانیزه سرد همانطور که از نام آن مشخص است از پوشش های گالوانیزه گرم بهره نمی‌برند. ممکن است یک پوشش رنگی حاوی زینک روی آن قرار بگیرد تا بتوانند تا حدودی یک ساختار ضد زنگ داشته باشند. اما لوله‌های فولادی گالوانیزه سرد در محیط‌های کم تنش و با رطوبت کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین شما باید شرایط محیط را کاملاً بسنجید تا بتوانید یک لوله مناسب را بر اساس ویژگی‌های موجود انتخاب و خریداری کنید.

علت استفاده از پوشش گالوانیزه گرم و سرد در انواع لوله‌ها

کاربردهای متعدد لوله گالوانیزه گرم و سرد

کاربری‌های گوناگونی را می‌توان برای لوله گالوانیزه گرم و سرد ذکر کرد. اما یکی از موارد مهمی که در پروژه‌های مختلف از این لوله‌ها استفاده می‌شود می‌توان به کابل کشی و صنعت برق کشی اشاره کرد. کابل‌های برق وسایل کاملاً آسیب پذیری هستند یعنی اگر به صورت آزادانه در محیط‌های مختلف مسیریابی و هدایت شوند در اثر تماس با تنش‌های گوناگون امکان آسیب دیدگی آنها و جدا شدن غشای پلیمری وجود دارد.

این لوله‌ها با فرا گرفتن کامل کابل‌های برق و پوشش دهی آنها باعث می‌شوند که کاملاً از فضای بیرون جدا شوند. ممکن است در یک پروژه لوله کشی برق لازم باشد که از شاخه‌های لوله برق در سایزهای مختلف استفاده کنید. لوله گالوانیزه گرم و سرد دارای قطعات اتصال دهنده متعددی می‌باشند.

این اتصالات جزو ملزومات هر شبکه کابل‌کشی می‌باشند. بنابراین لوله گالوانیزه گرم و سرد هیچگاه به تنهایی استفاده نمی‌شود و حتماً باید اتصالات آنها چه مدل‌های بین لوله‌ای و چه نمونه‌های ساپورت یا اتصالات سقفی و دیواری انتخاب شوند. البته در همه پروژه‌ها از اتصالات یکسان استفاده نمی‌شود و این به شرایط، نوع نقشه کار، معماری سازه و سایزبندی کابل‌ها بستگی دارد.

خرید انواع لوله‌های فولادی از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع یکی از پیشگامان طراحی و تولید انواع لوله فولادی می‌باشد. از محصولات پرفروش این مرکز لوله‌های فولادی برق هستند که به دو گروه لوله گالوانیزه گرم و سرد طبقه‌بندی می‌شوند. قیمت این محصولات بر اساس سایزبندی و نوع ساختار آنها تعیین خواهد شد. شما می‌توانید این محصولات را با یک قیمت مناسب از ما خریداری کنید. آدرس اینترنتی ما https://rafiepipe.com برای کسب اطلاعات بیشتر برای مشتریان آماده سازی شده است.

 


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل