www.sanat.ir

:: ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها ::


 

منبع دوجداره آب گرم موتورخانه یک سیستم تأمین گرما است که در آن از دو منبع مختلف استفاده می‌شود. به طور معمول یک منبع بیرونی و یک منبع داخلی در این تجهیزات وجود دارد که به دلیل اختلاف دمایی آب درون آنها، تبادل دما رخ داده و آب گرم تولید می شود. این سیستم به منظور افزایش تأمین آب گرم در موتورخانه‌ها و ساختمان‌های صنعتی و حتی ساختمان های مسکونی با جمعیت کم استفاده می‌شود. این منابع دارای بدنه تمام فلزی و مقاوم در برابر نوسانات دما و خوردگی بوده و از نظر ظرفیت تنوع زیادی دارند.

ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه

منبع دوجداره آب گرم موتورخانه چیست؟

در ساختمان های مسکونی، کارگاه ها، ادارات و غیره که نیاز به آب گرم دارند، منبع دوجداره آب گرم موتورخانه یکی از گزینه های مناسب به شمار می رود. این منابع نوعی آبگرم کن هستند که در اغلب مواقع بالای پشت بام به صورت افقی نصب شده و با لوله و اتصالات به موتورخانه وصل می شوند. این منابع از دو منبع استوانه ای تشکیل شده که بین آنها فاصله خالی کمی وجود دارد. آب سرد در منبع داخلی قرار گرفته و آب گرم در منبع بیرونی وارد می شود. به دلیل اختلاف دما میان آب درون این دو منبع، تبادل دمایی رخ داده و آب منبع داخلی گرم و سپس تخلیه می شود.

با توجه به اینکه این منابع به موتورخانه و دیگ بخار یا بویلر در ارتباط هستند، آب گرم منبع بیرونی از این طریق تامین می شود. بعد از تبادل دمایی و گرم شدن آب منبع داخلی، دمای منبع بیرونی کاهش پیدا می کند. به همین دلیل مجدد به موتورخانه برگشت داده شده و بعد از گرم شدن این چرخه ادامه پیدا می کند.

ساختار منبع دوجداره آب گرم

منبع دوجداره یکی از زیرمجموعه های تاسیسات حرارت مرکزی است و اصلی ترین دلیل برای استفاده از آن، تامین آب گرم مورد نیاز ساختمان است. برای رسیدن به این هدف ساختار این منابع به صورت زیر طراحی شده است:

  • دو منبع به ظرفیت های متفاوت به شکل استوانه ای با بدنه فولادی دارای روکش گالوانیزه گرم در آن به کار رفته است. این دو منبع داخل هم قرار گرفته و میان آنها فاصله خالی کمی در نظر گرفته می شود.
  • هر یک از منابع دارای شیرهای ورودی و خروجی آب هستند. شیر ورودی منبع داخلی یک طرفه بوده و در پایین منبع نصب می شود. به دلیل یک طرفه بودن، آب از منبع به داخل لوله آب شهری برگشت نمی کند. لوله خروجی بالا منبع قرار دارد و آب گرم از آن تخلیه می شود.
  • در پایین منبع بیرونی یک شیر ورودی برای هدایت آب گرم از دیگ بخار به داخل منبع نصب می شود. یک شیر تخلیه در بالای منبع قرار دارد و برای برگشت آب به موتورخانه و گرم شدن مجدد کاربرد دارد.
  • به منظور جلوگیری از افزایش بیش از اندازه فشار داخلی منبع، شیر اطمینان در آن نصب می شود. به محض بالا رفتن بیش از اندازه فشار و دمای آب تخلیه از طریق این شیر انجام شده و از ترکیدگی منابع جلوگیری می شود.

تفاوت منبع دوجداره و منبع کویل دار

در ساختمان ها از تجهیزات مختلفی برای تامین آب گرم استفاده می شود که یکی از آنها منبع کویل دار است. این دو منبع شباهت زیادی با هم داشته و اغلب افراد آنها را یکسان در نظر می گیرند. این در حالیست که ساختار داخلی آنها تفاوت دارد. مهم ترین تفاوت منبع دوجداره و منبع کویل دار، تعداد منبع های به کار رفته در آنها است. منبع کویل دار از یک منبع تشکیل شده و داخل آن لوله های مسی یا همان کویل ها به صورت مارپیچ نصب شده اند. آب گرم داخل لوله های مسی قرار گرفته و حرکت می کند و منجر به گرم شدن آب داخل منبع می شود.

منبع های کویل دار نسل جدید منابع دوجداره آب گرم موتور خانه ها هستند. منابع کویل دار بر اساس ساختار لوله ها در گروه های مختلف U شکل و حلزونی دسته بندی می شوند.

ظرفیت منبع دوجداره

یکی از مهم ترین فاکتورها در طراحی و ساخت منبع دوجداره آب گرم موتورخانه، ظرفیت آنها است. میزان آب گرم تولیدی منبع باید با مقدار مصرف آب گرم در ساختمان تناسب داشته باشد. به همین دلیل در مرحله طراحی، با توجه به نوع کاربری ساختمان و تعداد افراد ساکن در آن ظرفیت محاسبه و بر همین اساس ابعاد منبع تعیین می گردد. استفاده از منابع با ظرفیت بسیار بالا در ساختمان هایی که مصرف آب کمی دارند منجر به افزایش هزینه ها می شود. در مقابل، اگر منبع ظرفیت پایینی داشته و مصرف آب گرم ساختمان بالا باشد، با مشکل کمبود آب گرم مواجه خواهید شد.

ساخت منبع دو جداره آب گرم

کاربرد منبع دوجداره آب گرم موتورخانه

در حالت کلی برای تمام ساختمان هایی که نیاز به آب گرم دارند از این تجهیزات می توان استفاده کرد. برخی از موارد کاربرد منبع دوجداره آب گرم عبارتند از:

  • تامین آب گرم ساختمان های اداری
  • تامین آب گرم مدارس و مراکز آموزشی
  • تامین آب گرم کارگاه های صنعتی و تولیدی
  • قابل استفاده در ساختمان های مسکونی با جمعیت کم

آب گرم تولید شده با این منابع نه تنها برای حمام و آشپزخانه کاربرد دارد، بلکه تامین کننده گرمای شوفاژ نیز به شمار می رود. به همین دلیل در شوفاژخانه ها از این منابع به وفور استفاده می شود.

قیمت منبع دوجداره آب گرم

قیمت منبع دوجداره آب گرم موتورخانه به ظرفیت و ابعاد منبع، جنس بدنه و میزان ضخامت ورق های به کار رفته در بدنه مخازن بستگی دارد. علاوه براین، تعداد واسطه ها میان سازنده و تولیدکننده منبع دوجداره و خریدار نیز عامل مهمی در افزایش قیمت ها است که نمی توان آن را نادیده گرفت. به همین دلیل بهترین انتخاب سفارش ساخت این منابع به تولیدکننده اصلی است.

ساخت منبع دوجداره آب گرم موتورخانه

رعایت استانداردها در طراحی، محاسبه ظرفیت، انتخاب متریال مناسب برای بدنه منابع از موارد مهمی هستند که کیفیت و ایمنی منبع را تضمین می کند. گروه صنعتی هفت با بیش از 40 سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی و ساخت تاسیسات حرارت مرکزی انواع منبع دوجداره با بدنه فولادی روکش گالوانیزه را به صورت سفارشی طراحی و تولید می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 02156541459 – 02156541457 تماس بگیرید یا نام گروه صنعتی هفت را در اینترنت جستجو کنید.

 

 

 

 


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل