www.sanat.ir

:: روش های افزایش طول عمر لاستیک ::


 

لاستیک خودرو جزو یکی از مصرفی هایی است که باید در نگهداری از آن ها همیشه بکوشیم. قیمت لاستیک در سالهای اخیر بسیار بالا رفته است و با رشد دلار افزایش بیشتری نیز خواهد داشت. بنابراین شما باید بتوانید لاستیکی که برای ماشین تهیه می کنید، مدت زمان خوبی از آن استفاده کنید تا درگیر تعویض زودهنگام لاستیک نشوید. به همین علت ما امروز در این مقاله می خواهیم به بررسی راهکارها و روش های افزایش طول عمر لاستیک بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

به گزارش سایت فروشگاه لاستیک مارکت، اینکه یک لاستیک چه مدت عمر مفید دارد به عوامل مختلفی بستگی دارد و خیلی نمی توان برای آن زمان مشخصی تعیین کرد. به صورت کلی بعد از اینکه لاستیک حدود 3 یا 4 سال مورد استفاده قرار گرفت به صورت دوره ای باید مورد چک و بررسی قرار بگیرد. پس نمی توان برای عمر مفید لاستیک زمان مشخصی تعیین کرد. اگرچه نحوه استفاده از لاستیک می تواند روی طول عمر لاستیک اثرگذار باشد. اما راهکارهای افزایش طول عمر لاستیک چیست؟


 

باد لاستیک ها اولین گام است

سعی کنید همیشه باد لاستیک ها را در حالت استاندارد قرار دهید. هر خودرویی یک باد استاندارد دارد که در کنار درب راننده قابل مشاهده است. با این حال تمامی مراکزی که باد استاندارد خودرو را اندازه گیری می کنند، میدانند باید چه میزان بادی را در لاستیک خودرو تنظیم کنند. با تغییر فصل ها مهم است که شما میزان باد خودرو را تنظیم کنید و به صورت دوره ای مثلا ماهی یکبار مجددا به سراغ تنظیم باد خودرو بروید.

جای لاستیک ها را عوض کنید

میزان سایشی که لاستیک های مختلف تجربه می کنند، با یکدیگر متفاوت است. همیشه لاستیک های جلو سایش بیشتری را تجربه می کنند چرا که با هر بار دور زدن، فشار بیشتری روی لاستیک های جلو وارد می شود. همچنین ترمزهای زیادی که گرفته می شود، بیشتر به لاستیک های جلو فشار وارد می کنند. به همین علت است که سایش در این لاستیک ها سریع تر رخ می دهد و باید هر 20 هزار کیلومتر جای لاستیک های عقب و جلو عوض شود. این کار جدای از کیفیت خوب لاستیک ها یا برند آن ها است. مثلا فرقی نمی کند لاستیک رودستون یا لاستیک کومهو دارید؛ این کار می تواند در سایش زیاد از حد لاستیک ها و خراب شدن آن ها بسیار مفید باشد.

تراز کردن لاستیک ها را فراموش نکنید.

تراز کردن چرخ های لاستیک یکی دیگر از کارهایی است که برای افزایش طول عمر لاستیک می توانید انجام دهید. اگر چرخ های ماشین تراز نباشد، میزان ساییدگی برای لاستیک ها متفاوت خواهد بود و نتیجه این است که یک لاستیک زودتر از بقیه چرخ ها از بین خواهد رفت و هزینه تعویض لاستیک برای شما به همراه خواهد داشت.

اما اینکه از کجا بفهمیم چرخ ها نیاز به بالانس کردن دارن، اگر در سرعت های بالا فرمان لرزید یعنی چرخ های جلو بالانس نیستند و اگر در سرعت صندلی ها شروع به لرزیدن کردن، یعنی چرخ های عقب را باید بالانس کنید. به صورت کلی وقتی یک لاستیک نو مانند لاستیک دانلوپ خریداری کرده اید، بهتر است قبل از انداختن لاستیک زیر ماشین، چرخ ها را حتما بالانس کنید.

درست رانندگی کنید

این دقیقا درست ترین لحنی است که می توانیم برای این قسمت به کار ببریم. اگر به رانندگی علاقه دارید ولی نمی خواهید هزینه های زیادی برای لاستیک ها بکنید، باید سعی کنید رانندگی مناسبی داشته باشید. گاز دادن های زیاد، ترمزهای ناگهانی، دریفت کشیدن و... همه می تواند باعث سریع تر از بین رفتن لاستیک شود. مخصوصا اگر ماشین اسپرت داشته باشید این کار کمی سخت تر خواهد شد ولی اگر می خواهید طول عمر لاستیک را افزایش دهید، بهترین کار همین هایی است که گفته شد.

ماشین را در جای ثابتی نگه ندارید

خیلی از افراد ماشین را در یک جای ثابت پارک می کنند و تا مدت ها به سراغ آن نمی آیند. چنین چیزی باعث از بین رفتن لاستیک می شود. اگر حتی نمی خواهید برای مدت طولانی از ماشین استفاده کنید، هر چند روزیکبار آن را جابجا کنید تا جلوی فرسایش لاستیک ها گرفته شود.

استفاده از باد نیتروژن مفید است

یکی دیگر از راهکارها استفاده از باد نیتروژن در ساختار لاستیک ماشین است. سال های اخیر در بسیاری از مراکز تنظیم باد از گاز نیتروژن به جای گاز معمولی استفاده می کنند. در کنار تمامی مزیت هایی که این گاز دارد، باعث می شود جلوی اکسایش لاستیک را در طولانی مدت بگیرد و همین باعث افزایش طول عمر لاستیک می شود.

از لاستیک های مختلف در کنار یکدیگر استفاده نکنید

خیلی وقت ها پیش می آید که افراد برای اینکه در هزینه های خرید لاستیک صرفه جویی کنند، از لاستیک های برندهای مختلف در کنار یکدیگر استفاده می کنند. مثلا یک جفت برند لاستیک دانلوپ در کنار لاستیک کویر قرار می دهند. اینکار باعث می شود سایش لاستیک ها متفاوت شود. وقتی سایش لاستیک ها متفاوت شود، ممکن است برخی لاستیک ها زودتر از بین بروند و همین عمر لاستیک ها را کاهش می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله آموختیم با چه راهکارها و رعایت چه مواردی می توانیم طول عمر لاستیک خود را افزایش دهیم. این راهکارها برای یک برند مانند لاستیک یوکوهاما یا برندهای ایرانی مانند بارز نیست. شما هر نوع لاستیکی که داشته باشید، بهتر است این نکات را برای افزایش طول عمر لاستیک خود انجام دهید. قطعا همه این موارد در کنار هم است که باعث افزایش طول عمر لاستیک می شود و نمی توان با اتکا به یک مورد یا دو مورد بخواهیم طول عمر زیادی از لاستیک خودمان به دست آوریم.

حال فرض کنید با رعایت تمامی این موارد بعد از چندین سال دیگر زمان تعویض لاستیک ها فرارسید. از کجا لاستیک با قیمت مناسب تهیه کنیم؟ سایت های زیادی هستند که در زمینه فروش انواع لاستیک از برندهای مختلف فعالیت می کنند. در بین این سایت ها، لاستیک مارکت بهترین سایتی است که به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها بهترین لاستیک را برای شما به ارمغان می آرود.

 


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل