www.sanat.ir

:: آشنایی با خدمات شرکت های باربری ::


صنعت حمل و نقل از مدت ها پیش رونق گرفته و با زندگی انسان ها عجین شده است. این صنعت امروزه آنچنان پیشرفت و توسعه پیدا کرده است که به یکی از بزرگ ترین صنایع رو به رشد جهان تبدیل شده است. در این حوزه شرکت های باربری و حمل و نقل بسیاری در حال فعالیت هستند و هر یک در زمینه خاصی خدمات ارائه می دهند. به طور مثال شرکت های بسیاری در زمینه حمل و نقل بین المللی، درون شهری و برون شهری فعالیت دارند و در این میان هر یک شرح وظایفی دارند و خدمات خاصی را ارائه می دهند.

اما در حوزه حمل و نقل روش های مختلفی برای حمل بار وجود دارد مثال حمل بار هوایی، زمینی، ریلی و دریایی که در ایران یکی از پر استفاده ترین آن ها روش حمل بار زمینی و جاده ای است؛ از این رو ما نیز در این مطلب به بیان وظایف و خدمات شرکت های باربری حمل بار جاده ای و زمینی می پردازیم. شرکت های باربری بسته به مجوز ها و امکاناتی که در اختیار دارند خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. به علاوه با وجود تعداد انبوهی از باربری ها یافتن یک شرکت باربری خوب و مطمئن کار دشواری است. از این رو آشنایی با خدمات و وظایف شرکت های باربری موضوعی مهم است که در این مطلب به آن می پردازیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

وظایف و خدمات شرکت های باربری

هر شرکت باربری در قبال پولی که از مشتری خود برای جابه‌جایی محموله دریافت می کند وظایفی دارد که باید به نحو احسن انجام دهد. از طرفی همانطور که گفته شد شرکت های باربری بسته به مجوز ها و امکاناتی که دارند خدمات مختلفی ارائه می دهند. اما یک سری خدمات در تمام شرکت های باربری مشترک است که در زیر به تعدادی از این خدمات و وظایف شرکت های باربری می پردازیم:

  • در اختیار داشتن خودرو ها و تجهیزات حمل بار سالم: اولین و مهم ترین وظیفه ای که یک شرکت باربری بر عهده دارد این است که باید ماشین های باری و تجهیزات مهار و حمل بار سالمی در اختیار داشته باشد. بنابراین باید به طور مرتب اقدام به بررسی تجهیزات و خودرو های باری کند و در صورت مشاهده هر گونه نقص فنی در آن ها، باید فورا نسبت به رفع مشکل اقدام کند تا محموله در سریع ترین زمان و در سلامت کامل به مقصد برسد.
  • ارائه مشاوره برای انتخاب ماشین باری مناسب: از دیگر وظایفی که شرکت های باربری دارند و از جمله خدمات یک شرکت باربری خوب این است که به مشتری با توجه به نوع، ماهیت، حجم، وزن، مسافت، مبدا و مقصد و پارامتر های دیگر بهترین ماشین باری را پیشنهاد بدهد و در این زمینه مشاوره ای دقیق ارائه دهد. چرا که اگر خودرو حمل بار مناسب محموله نباشد ممکن است مشکلات متعددی رخ دهد. به طور مثال اگر یک شرکت باربری نیسان یک نیسان را برای حمل بار انتخاب کند اما ابعاد بار یا وزن آن بیشتر از ظرفیت نیسان باشد ممکن است به محموله آسیب وارد شود. همچنین ممکن است محموله را بتوان با خودرو باری کوچکی حمل کرد اما پیشنهاد یک خودرو باری که پس از بار زدن فضای خالی زیادی دارد تنها هزینه های اضافی بر دوش صاحب بار می گذارد.
  • صدور بیمه نامه و بارنامه: یکی دیگر از خدماتی که شرکت های باربری ارائه می دهند صدور بیمه نامه و بارنامه معتبر است. در واقع یک شرکت باربری موظف است تا محموله را بیمه کند و یک بارنامه برای صاحب بار صادر کند تا در صورت بروز هر گونه آسیب و یا حادثه ای برای محموله شرکت بیمه به صاحب بار خسارت بپردازد و مشتری متضرر نشود. به علاوه بارنامه نیز از دیگر اسناد مهمی است که یک شرکت باربری باید در قبال دریافت محموله به عنوان رسید یا یک سند مالکیت بار برای مشتری آن را صادر کند و در آن هزینه های باربری که با مشتری به توافق رسیده است را ذکر کند.
  • بسته بندی: این مورد نیز یکی دیگر از خدماتی است که شرکت های باربری با دریافت هزینه ای مشخص به صاحب محموله ارائه می دهند. البته استفاده از این خدمات اختیاری است و اگر شما مهارت کافی در این زمینه دارید می توانید این کار را خودتان انجام دهید و در هزینه های خود صرف جویی کنید. اما اگر هم می خواهید این کار را به شرکت های باربری بسپارید حتما این موضوع را به خاطر داشته باشید که یکی از وظایف کارگران شرکت های باربری این است که باید در این زمینه کاملا آموزش دیده باشند و از تجهیزات مناسبی برای این کار استفاده کنند.
  • جابه‌جایی محموله: همچنین یکی دیگر از خدمات شرکت های باربری، حمل و جابه‌جایی محموله تا خودرو حمل بار یا از آن جا به محل از پیش مشخص شده توسط مشتری است. این خدمات نیز از خدمات اختیاری می باشد، یعنی شما می توانید در صورتی که در این کار مهارت و قدرت بدنی لازم را دارید خودتان آن را انجام دهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اما اگر دست تنها هستید و نمی خواهید در این فرایند روی خودتان فشار بیاورید یا مهارت لازم را در این کار ندارید، می توانید کار را با پرداخت هزینه ای مشخص به شرکت های باربری بسپارید.
  • بارگیری و تخلیه بار: این فرایند از مهم ترین بخش های حمل بار است چرا که اگر در این مرحله کار توسط کارگرانی حرفه ای، با تجربه و مسئولیت پذیر انجام نگیرد، علاوه بر آسیب دیدن محموله ممکن است بار به دلیل چینش اشتباه در کابین به خوبی در خودرو باری جا نشود و شما مجبور به پرداخت هزینه ای اضافی برای استفاده از ماشین باری دیگری شوید. بنابراین هنگام بارگیری و تخلیه بار باید یک ناظر از سمت باربری روی کار کارگران نظارت داشته باشد.
  • رانندگی ایمن و مسیریابی درست: رانندگان شرکت های باربری باید هنگام رانندگی دقت لازم را داشته باشند و ایمنی را رعایت کنند. همچنین رانندگان باید به چم و خم مسیر آشنا باشند، در صورت بروز مشکلی در مسیر خونسردی خود را حفظ کنند و با تعمیرات ماشین های باری آشنا باشند تا بتوانند علاوه بر انتخاب بهترین و کوتاه ترین مسیر، محموله را در سلامت کامل و در سریع ترین زمان به مقصد برسانند.
  • داشتن مجوز: یکی دیگر از مواد مهمی که باید در انتخاب یک باربری خوب و مطمئن در نظر داشته باشید این است که شرکت باربری مد نظر شما باید مجوز های لازم را داشته باشد. به طور مثال یک باربری مشهد به شهرستان باید مجوز های لازم برای حمل بار بین شهری را از مشهد به دیگر شهر ها و بلعکس داشته باشد.
  • قیمت و برآورد هزینه: یکی دیگر از وظایف شرکت های باربری برآورد دقیق هزینه ها است تا مشتری بتواند بهترین تصمیم را برای جابه‌جایی محموله خود اتخاذ کند. از طرفی یک شرکت باربری باید با توجه به نوع، حجم، وزن و دیگر فاکتور ها به خصوص برای بار های عمده و بزرگی چون حمل بار صنعتی و کارخانه ای که حجم محموله زیاد است قیمت منصفانه ای ارائه دهد تا چرخ تولید همچنان پر قدرت بچرخد و صنعت حمل و نقل نیز همچنان به رشد و توسعه خود ادامه دهد.

دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل