www.sanat.ir

:: بهترین لاستیک برای لیفتراک من کدام نوع است؟ ::


بهترين لاستيک براي ليفتراک من کدام نوع است؟

آيا به دنبال انتخاب و خريد لاستيک ليفتراک هستيد اما نمي دانيد که کدام اندازه يا نوع تايرها براي ليفتراک هاي شما مناسب هستند؟ آيا تجربه‌اي در شناختن بهترين مدل لاستيک براي ليفتراک نداريد و مي خواهيد با بهترين بودجه مالي، لاستيک هاي با کيفيت بخريد؟

اگر اين چنين است در جاي درستي قرار گرفته ايد!

مي‌خواهيم در اين مطلب به شما آموزش دهيم که چطور لاستيک مناسب براي ليفتراک خود را انتخاب کنيد و چه معيارهايي را در نظر بگيريد. همچنين قيمت انواع لاستيک براي ليفتراک هم موضوع مهمي هستند که بايد به آن بپردازيم.

به عنوان سخن مقدماتي لازم است خاطرنشان کنيم که وقتي مي خواهيد لاستيک ليفتراک بخريد بايد به سه پارامتر مهم توجه کنيد؛ اول آنکه ليفتراک هاي شما از چه نوعي هستند؛ ليفتراک هيدروليک داريد يا ليفتراک پنوماتيک؟ ليفتراک هاي برقي استفاده مي کنيد يا ليفتراک گازي؟ يا ليفتراک دوگانه سوز؟

معيار ديگر اين است که از ليفتراک در چه محيطي يا صنايع و کارگاه هايي استفاده مي کنيد؟ انواع لاستيک هاي ليفتراک از نظر ابعاد و اندازه با هم متفاوت هستند. درک عوامل اصلي مي تواند بيشتر به شما کمک کند که نوع مناسب لاستيک را براي ليفتراک خود انتخاب کنيد. اين کار به اندازه اي اهميت دارد که بر روي حداکثر بهره وري و بهينه سازي محيط کار نيز تاثير خواهد گذاشت.

اگر مي خواهيد سرعت کار با ليفتراک در کسب و کارتان افزايش داشته باشد، يا هزينه هاي تعميرات- نگهداري کاهش پيدا کند بايد به ليفتراک خود رسيدگي کنيد. خريد لاستيک با کيفيت و تعويض لاستيک هاي فرسوده يکي از اين اقدامات است.

لاستيک ليفتراک بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

بررسي ويژگي هاي لاستيک ليفتراک شايد مهم‌ترين نکته‌اي که بايد به آن توجه کنيد. بهتر است بگوييم که لاستيک هايي که براي ليفتراک خود ميخريد بايد ويژه باشند. "ويژه بودن" يعني مواد اوليه با کيفيت در توليد لاستيک ها به کار رفته باشد. همچنين اهميت دارد که وقتي لاستيک را روي ليفتراک نصب مي کنيد و براي حمل و نقل بار در صنعت به کار مي بريد، هيچ آثار دوده، لکه هاي کربني يا روغن روي کف سطوح بر جاي نگذارد.  لاستيک هاي با کيفيت به مرور زمان دچار فرسودگي يا ترک خوردگي نمي شوند؛ چون ترکيباتي به آنها افزوده شده که مقاومت و استحکام و دوام شان را افزايش ميدهد.

از ديگر ويژگي‌هاي مهم لاستيک براي انواع ليفتراک برقي، گازي و دوگانه سوز يا ليفتراک ديزلي اين است که در برابر اثرات محيطي از جمله آلاينده ها مقاوم باشد. همانطور که ميدانيد، محيط هاي صنعتي بسيار آلوده هستند، پس بهتر است لاستيک هاي بادوام و با کيفيت بخريد که نفوذ ناپذير بوده و دچار ساييدگي و خوردگي ناشي از مواد شيميايي يا گازها نشوند.

انواع ليفتراک در صنايع براي حمل بارهاي سنگين و سبک به کار مي روند و يا در انبارها جهت ذخيره سازي و جابجايي بسته‌بندي‌ها کاربرد دارند. حتي مي‌توان گفت کارخانه هاي کوچک هم به نوعي به ليفتراک ها وابسته هستند؛ پس بهتر است تعميرات- نگهداري ليفتراک را در اولويت قرار دهيد. چنانچه هنگام بازرسي‌ها مشاهده کنيد که لاستيک ليفتراک شما آسيب ديده يا ايمني اپراتور و دستگاه را تحت تاثير قرار مي دهد، بايد به سرعت نسبت به تعويض لاستيک اقدام نماييد.

لاستيک ليفتراک از جنس پلي اورتان

برخي از انواع لاستيک ها مخصوص ليفتراک از جنس پلي اورتان ساخته شده‌اند. اين ماده پليمري باعث مي شود که وزن لاستيک، سبک تر باشد و در برابر نيروهاي مختلف ناشي از حمل بار توسط ليفتراک مقاومت خوبي نشان دهد. لاستيک هاي پلي اورتان براي کاربردهاي سبک تر طراحي شده اند. در پروژه هاي انبارداري جمع آوري بار ها و بسته ها و کارهاي سبک تر، در ذخيره سازي کالاها، تايرهاي پلي اورتان مي توانند تا حد تا دو برابر بيشتر از لاستيک‌هاي ساخته شده از ساير مواد پليمري، دوام و طول عمر داشته باشند.

از مهمترين مزاياي خريد لاستيک ليفتراک از جنس پلي اورتان اين است که براي ليفتراک برقي، مقاومت چرخشي را به حداقل مي رساند و در طولاني مدت به ندرت در معرض ساييدگي و پارگي قرار مي گيرد. لاستيک هاي پلي اورتان در انبارهايي بهتر استفاده مي شوند که نياز است لاستيک ها در برابر مواد شيميايي مقاوم باشند.

انتخاب لاستيک ليفتراک با اندازه مناسب

اکنون نوبت به آن مي‌رسد که بدانيم کدام يک از لاستيک ها با چه ابعاد و اندازه اي براي ليفتراک ما مناسب تر هستند. صرف نظر از نوع لاستيکي که براي دستگاه خود انتخاب مي کنيد، مي توانيد اندازه تعيين شده و پيشنهاد شده را براي ليفتراک در دفترچه راهنماي مالک دستگاه پيدا کنيد. انواع لاستيک ليفتراک پنوماتيک يا ليفتراک هاي بادي و تحت فشار، طبق يک فرمول معين از نظر ابعاد و اندازه معرفي مي شوند:

·        براي ليفتراک بادي؛ اندازه لاستيک برابر است با ارتفاع قطر بيروني، ضربدر عرض لاستيک، ضرب در قطر لبه داخلي آن.

·        براي ليفتراک پنوماتيک؛ اندازه لاستيک برابر است با اندازه عرض ضربدر قطر داخلي رينگ

اندازه بالشتک هاي لاستيک و رينگ لاستيک و فشاري که قرار است تحمل کند در انتخاب شما دخالت دارد. همچنين لاستيک جلوي ليفتراک با لاستيک عقبي آن در اکثر مدل ها متفاوت است. بنابراين بايد مطمئن شويد که جفت لاستيک جلوي ليفتراک و جفت لاستيک عقب ليفتراک به چه ترتيب هستند. اگر اندازه لاستيک ها از نظر عرض، قطر و اندازه رينگ در حد استاندارد تعريف شده نباشد، مي تواند به فرمان ليفتراک و اجزاي محور دستگاه آسيب وارد کند.

خريد لاستيک ليفتراک بر اساس محيط کار

در اين قسمت مي پردازيم به انواع لاستيک ليفتراک که براي محيط هاي کاري مختلف طراحي شده اند. ابتدا مرور کوتاهي بر آنها داريم و سپس به ويژگي هاي هر يک اشاره خواهيم داشت؛ اين قسمت بدون شک مي تواند راهنماي مناسبي در خريد لاستيک هاي ليفتراک باشد:

·        تايرهاي لاستيکي استاندارد، براي محيط هاي کاري سنگين و رو باز مناسب نيستند؛ اما براي کارهاي سبک و کار در فضاهاي سربسته طراحي‌شده‌اند. شعاع چرخش اين نوع تايرها مناسب است و نياز باربري را به راحتي فراهم مي کند.

·        تايرهاي ليفتراک، پنوماتيک با اندازه استاندارد، براي هر نوع کاربرد سبک و سنگين در محيط خارج و محيط سربسته مناسب هستند، بنابراين به راحتي و با اطمينان خاطر از آنها استفاده خواهيد کرد. شعاع چرخش اين نوع تايرها براي فضاهاي باز طراحي شده تا نهايت چرخش را داشته باشند.

·        لاستيک هاي پلي اورتان تحت فشار براي ليفتراک، بهترين عملکرد را دارند. شعاع چرخش فوق‌العاده ارائه مي‌دهند، اما بيشتر براي محيط هاي سربسته به کار مي روند. اين لاستيک ها را نمي توانيد براي کارهاي سنگين استفاده کنيد يا در محيط هاي روباز به کار ببريد.

قبل از اينکه لاستيک هاي انتخابي خود را براي ليفتراک تان بررسي کنيد، بايد وضعيت آنها را بررسي نماييد. مثلاً لاستيک هاي نو را از نظر آسيب ديدگي يا پارگي هاي غير قابل اجتناب بررسي نماييد.

برند سازنده لاستيک ليفتراک اهميت دارد، چرا که در قيمت لاستيک تأثيرگذار است. لاستيک هاي بادوام و توليد شده توسط شرکت هاي معتبر، اگرچه قيمت بيشتري دارند، اما بادوام و ماندگارتر مي باشند. اين لاستيک ها طول عمر بيشتري داشته و نسبت به لاستيک هاي ارزانتر، در طولاني مدت، کمتر فرسوده خواهند شد.

خريد لاستيک ليفتراک از پرديس صنعت

براي خريد لاستيک ليفتراک نياز داريد که محيط کار را در نظر بگيريد؛ محدوديت هاي انبارداري، نحوه حرکت ليفتراک، حداکثر ظرفيت حمل بار، راحتي در چرخش در محيط هاي مختلف، طول عمر لاستيک و قيمت آن از هر چيز ديگري مهمتر است. محيط هاي صنايع، آلودگي زيادي دارند پس لاستيک هاي با کيفيت بخريد تا از هزينه هاي اضافي در آينده در امان بمانيد.

شرکت پرديس صنعت، يک مرجع معتبر و تخصصي در حوزه خريد و فروش انواع ليفتراک، ملزومات ليفتراک قطعات ليفتراک مي باشد. مي توانيد انواع تاير ليفتراک را مناسب با نياز خود از اين مجموعه تهيه نماييد.


دیگر مطالب ویژه

معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ فرش یکی از هنرهای بزرگ ایران درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر روش های افزایش طول عمر لاستیک تحولات اخیر در صنعت حمل‌ و نقل بین‌المللی چیلر، شاهزاده خنکای مطبوع ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها خرید دستگاه تولید زغال و سرمایه گزاری در تولید زغال صنعتی مواد اولیه معدنی و شیمیایی در صنعت کشاورزی چه کابردهایی دارند؟ لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد پی‌ال‌سی دلتا، بهترین برند PLC در بازار

لیست کامل