www.sanat.ir

:: آشنایی با ساندویچ پانل سردخانه‌ ای ::


آشنايی با ساندويچ پانل سردخانه‌ای

ساندویچ پانل سردخانه‌ای فضای بسته و محصور شده‌ای است که دما و رطوبت آن به دقت و به صورت مستمر کنترل می‌شود و به جهت انجماد و نگهداری مواد مختلفی از جمله محصولات غذایی، گوشت، مرغ و ماهی، لبنیات، میوه و صیفی‌جات و همینچنین تجهیزات الکترونیکی، پزشکی، شیمیایی و مواد دارویی استفاده می‌شود. طبق ابعاد سردخانه و میزان بارگیری آن و همینطور نوع و مدت زمان نگهداری محصول، ظرفیت برودتی سردخانه و به تبع آن توان کمپرسور، کندانسور و اپراتور تغییر می‌کند. سردخانه‌ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می‌کنند و بسته به ظرفیت برودتی مورد نیاز می‌توانند از نوع فریونی، رک و یا آمونیاکی باشد.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای برای جلوگیری از افزایش مصرف انرژی در سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دماهای بسیار پایین سردخانه‌ها خصوصا سردخانه‌های زیر صفر ممکن است مصرف انرژی بیش از حد معمول شود. برای جلوگیری از این اتلاف انرژی دیواره‌ها و سقف سردخانه‌ها را با پوششی به نام ساندویچ پانل سردخانه ای می‌پوشانند.

ساندویچ پانل سردخانه ای دنیای ماموت

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای با ویژگی‌های خاصی که دارند در جهت رفع نیاز صنعت سردسازی و کاهش مصرف انرژی تولید می‌شوند. ساختار ساندویچ پانل سردخانه‌ای نیز مشابه با ساندویچ ‌پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری است. تنها تفاوت بین ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی با ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای این است که ضخامت ورق‌ها و دانسیته لایه عایق در این ساندویچ پانل‌ها بیشتر از دیگر انواع پانل‌های ساندویچی است. ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای شامل یک بخش میانی و دو پوشش از طرفین هستند. لایه میانی ساندویچ پانل سردخانه‌ای با نام لایه عایق شناخته می‌شود که این هسته میانی از دو طرف توسط دو لایه فلزی پوشیده شده است.

 

شرکت دنیای ماموت به عنوان یکی از تولیدکنندگان ساندویچ پانل سردخانه‌ای در تلاش است این پانل‌ها را به گونه‌ای بسازد که از ورود و خروج هوا به درون سردخانه جلوگیری شود. از این پانل‌ها برای سردخانه‌های مختلفی چون سردخانه‌های زیر صفر، بالای صفر، کارخانه‌های صنعتی و به طور کلی در صنعت سردسازی استفاده می‌شود.

موارد استفاده از ساندویچ پانل سردخانه‌ای

·         سرد خانه‌های صنعتی

·         تونل‌های انجماد

·         کشتارگاه‌های صنعتی

·         انبارهای نگهداری مواد شیمیایی

·         سردخانه‌های سیار

·         کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت، سوسیس و کالباس

·         انبار‌های نگهداری دارو

·         سالن‌های پرورش قارچ

·         سردخانه‌های مونتاژ شده روی کامیونت، وانت و تریلی

·         برخی از قسمت‌های مرغداری و گاوداری‌ها

انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای

كاملا وابسته به اين كه دماي سردخانه قرار است مثبت صفر و يا منفی صفر باشد،‌ نوع ساندويچ پانل كه در ضخامت‌های 10، 12.5 و 15 سانت است انتخاب می‌شود.

فوم میانی مورد استفاده در ساندویچ پانل سردخانه‌ای

ساندویچ پانل سردخانه‌ای یک ساختار سبک و چند لایه است که از دو طرف به دو لایه فلزی محدود شده و در بین این دو لایه فوم عایق پلی اورتان (PUR) تزریقی سبک و پایدار با ویژگی‌های خاص فیزیکی تزریق شده است. استفاده از ساندویچ پانل‌های پلی اورتان هزینه‌های برق مصرفی سردخانه‌ها را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و به طور کلی با هدف افزایش صرفه جویی در صنعت سردسازی، از آن‌ها استفاده می‌شود. لایه فوم پلی اورتان تزریقی با کلاس مقاومت در برابر آتش سوزی B1 و یا B2 در استاندارد dIN4102 و فشردگی (دانسیته) 40kg/ m³ در بین دو ورق تزریق می‌گردد.

 

عایق پلی استایرن، بعد از عایق پلی اورتان در برخی از ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. عایق پلی اورتان مزایایی نسبت به عایق پلی استایرن دارد که امروزه نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. پلی استایرن ساختار ضعیف‌تری نسبت به پلی اورتان دارد و به همین علت در اغلب پروژه‌های سردخانه‌ای که باید از تردد هوا به طور کامل ممانعت به عمل آید، مورد استفاده و استقبال قرار نمی‌گیرد. علاوه بر آن، پلی استایرن عایق حرارتی و برودتی ضعیف‌تری نسبت به پلی اورتان است. مقاومت پلی استایرن هم در مقابل آتش و حریق کمتر از پلی اورتان است. البته استفاده از عایق پلی استایرن مزایایی نیز دارد. برای مثال می‌توان به قابلیت بازیافت این عایق اشاره نمود.

ورق‌های مورد استفاده در ساندویچ پانل سردخانه‌ای

تولید این محصول بسته به نوع کاربرد سردخانه، از ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، استنلس استیل، آلومینیوم، فایبر گلاس و یا PVC استفاده می‌شود.

راهنمای خرید ساندویچ پانل سردخانه‌ای

·         در ابتدا میزان بودجه‌ی خود را تعیین نمایید.

·         نوع سردخانه و محصولاتی که قصد دارید در آن نگهداری نمایید را مشخص کنید.

·         به میزان برودت مورد نیاز و اقلیم محل ساخت سردخانه توجه کنید.

·         ساندویچ پانل‌ها با توجه به موقعیت (دیوار، سقف و) و اقلیم نصب در ضخامت‌های مختلفی از ۳ تا ۱۵ سانتی متر تولید می‌شوند. بسته به نیاز و سایر فاکتورها می توانید ضخامت مناسب از آن را انتخاب کنید.

چرا ساندويچ پانل سردخانه‌ای دنیای ماموت

از آنجا كه يكی از مهم‌ترين ویژگی‌های مورد نياز هر سردخانه پايين بودن مبادله دما با محيط بيرون است، استفاده از ساندويچ پانل‌هايی كه با استفاده از بهترين جنس عايق‌های پلی اورتان ساخته شده باشند و ساختار فاق و زبانه آن به شكلی باشد كه باعث هوابندی كامل محيط شده باشد و نيز استفاده از درب‌های سردخانه‌ای خاص، بسيار حائز اهميت است. در دنيای ماموت با سفارش ساندويچ پانل‌ ويژه سردخانه و با مشخصات فنی خاص و همچنين با توجه به امكانات بی‌نظير دنيای ماموت، قادر به توليد انواع درب‌های سردخانه‌ای از جنس تمام فايبر گلاس هستند.

 


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل