www.sanat.ir

:: معرفی هواکش مرغداری ::


معرفی هواکش مرغداری

 

سالن های پرورش مرغ و طبور ابعاد بزرگی دارند و به همین خاطر نیازمند هواکش ها و سیستم های تهویه قوی هستند تا گردش هوای سالن ها تضمینی و مطمئن انجام شود. کانال تهویه یکی از راه های اولیه است که به ذهن میرسد ولی این روش منسوخ شده است و دیگر کاربردی ندارد. کاربرد اصلی این سیستم های تهویه جا به جایی و جایگزینی هوای قدیمی و نامناسب با هوای تازه و سالم است.

فن سانتریفیوژ مخصوص این کار است اما یکی از ملزومات آن برای بازدهی خوب و عملکرد بهینه استفاده از کانال‌های هوا است اما با توجه به اینکه این امکان در مرغداری‌ها وجود ندارد نمی‌تواند در دسته بهترین هواکش مرغداری قرار بگیرد. البته شایان ذکر است که هم اکنون برخی از مرغداری‌ها از فن سانتریفیوژ استفاده می‌کنند اما نمی‌توان آن را بهترین هواکش مرغداری دانست. در مرغداری در صورت وجود سر و صدا مشکلی ندارد بنابراین توصیه می‌شود از فن با صدای زیاد ولی با کارکرد بیشتر استفاده شود. ما به طور مثال در مرغداری به هواکشی نیاز داریم که قطعاتی مانند فویل و تسمه از آن جدا شده باشد اما قدرت تولید انرژی باد آن بیشتر باشد. از طرفی با حذف این قطعات از روی آن، در نتیجه هزینه آن کاهش یافته و در صورت خرابی، تعمیر و نگهداری آن به راحتی امکان‌پذیر می‌شود. اگزاست فن بهترین هواکش مرغداری و سالن پرورش طیور است. در اگزاست فن کوپل به فن متصل است و می‌توانند بدون اتلاف، انرژی برق کامل را تأمین کنند.

بهترین هواکش مرغداری

اگزاست فن برای کلیه مرغداری‌ها بهترین هواکش مرغداری محسوب می‌شود. به گونه‌ای که با اتصال مستقیم تمام انرژی را مصرف می‌کنند و هوای کم فشار اما با حجم بالا تولید می‌کنند و باعث می‌شود فضای یک مرغداری بزرگ به خوبی توسط آن‌ها تهویه شود. اگزاست فن می‌تواند هوای مناسب را به سرعت جایگزین هوای قدیمی کند. سرعت این تعویض بسیار خوب است تا گردش هوا به خوبی انجام شود و هوا تهویه شده باقی بماند.

از طرفی هزینه استفاده از اگزاست فن بسیار پایین است و به دلیل نبود قطعات اضافی به راحتی می‌توانید از تعداد زیادی از آن‌ها در انواع سالن‌ها استفاده کنید. به راحتی قابل تعمیر هستند. این فن‌ها در مقایسه با فن‌های سانتریفیوژ از قیمت مناسب‌تری برخوردار بوده و به دلیل عدم وجود برخی قطعات میانی، بازده مناسبی از کل انرژی را انجام می‌دهند. تعمیر و سرویس آن‌ها بسیار سهل است، از طرف دیگر صدای تولید شده توسط فن‌های سانتریفیوژ بسیار کمتر از اگزاست فن است.

اگزاست فن‌ها در اکثر مرغداری‌ها نخستین انتخاب هستند و به راحتی برای تهویه مرغداری نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

اگزاست فن چیست؟

اگزاست فن‌ها مانند سایر فن‌هایی که در انواع مکان‌ها نصب می‌شوند و مسئول گردش هوا یا تهویه هستند. ساختار اصلی آن‌ها مانند بقیه فن‌ها است، اما ممکن است از نظر عملکرد کمی متفاوت باشد. با این نوع فن، هوا سالن به بیرون برده می‌شود و هوای جدید را جایگزین هوای قبلی می‌کند. اصولاً هوای باقیمانده و ناخواسته را از بین می‌برد و هوای سالم و مناسب را وارد می‌کند. به طوری که هوای ناخواسته از دریچه‌ها خارج می‌شود تا راه را برای هوای جدید باز کند، بنابراین گردش هوا به طور منظم انجام می‌شود. به طور کلی انواع فن‌هایی که هوا را تهویه می‌کنند و با کشیدن هوا به محیط‌های بسته جایگزین هوای مورد نظر می‌شوند، از انواع اگزاست فن هستند.

با توجه به تولید انبوه انواعی از اگزاست فن ها، این هواکش های به راحتی در همه جا نصب می‌شوند و از مدل‌های پایین‌تر و ساده‌تر آن‌ها می‌توان استفاده کرد که در برخی موارد از این نوع فن‌ها در مغازه‌ها و منازل استفاده می‌شود. اما در جا‌هایی که نیاز به تهویه مناسب داریم و تهویه یکی از ملزومات محیط کار می‌باشد باید از دستگاه استخراج فنی که قدرت بیشتری دارد و قدرت مکش بالایی دارد استفاده کرد. بعضی از افراد با استفاده از انواع ساده تر فن و هواکش راندمان کاری خود را ناخواسته کاهش می‌دهند زیرا این هواکش ها کارایی اگزاست فن و سایر هواکش های صنعتی را به افراد نمی‌دهد و باعث تهویه نامناسب می‌شود. فن مرغداری باید از سیستم فن اگزاستی استفاده کند که بتواند هوا را به خوبی به گردش درآورد تا هوا به طور مداوم تعویض شود و از باقی ماندن هوای ناخواسته جلوگیری شود، زیرا باقی ماندن هوای ناخواسته می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و مشکلات جبران ناپذیر با تلفات فراوان شود. بنابراین استفاده از اگزاست فن با مکش قدرتمند یکی از ملزومات استفاده در مرغداری‌ها می‌باشد و می‌توان گفت که بهترین هواکش الوند برای مرغداری‌ها محسوب می‌شود.  برای اخذ مشاوره رایگان و تهیه بهترین هواکش مرغداری از گروه صنعتی الوند کلیک کنید.

منبع: بهترین هواکش مرغداری


دیگر مطالب ویژه

دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ فرش یکی از هنرهای بزرگ ایران درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر روش های افزایش طول عمر لاستیک تحولات اخیر در صنعت حمل‌ و نقل بین‌المللی چیلر، شاهزاده خنکای مطبوع ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها خرید دستگاه تولید زغال و سرمایه گزاری در تولید زغال صنعتی مواد اولیه معدنی و شیمیایی در صنعت کشاورزی چه کابردهایی دارند؟ لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد پی‌ال‌سی دلتا، بهترین برند PLC در بازار واترجت صنعتی آب سرد چیست ؟ قیمت خرید بهترین واترجت صنعتی

لیست کامل