www.sanat.ir

:: نکات مهم استفاده از سولفات آلومینیوم در استخر ::


سولفات آلومینیوم نوعی منعقد کننده است که در صنایع مختلف با نام هایی همچون ضمه، آلوم، زی سفید و ... شناخته شده است. یکی از مهم ترین کاربردهای این ماده شیمیایی، شفاف سازی آب استخر، حذف فسفات‌‌‌ها و پاتوژن‌ها است. در واقع در استخرهایی که بدون درین یا همان مکش هستند، نیاز است تا از سولفات آلومینیوم به منظور حفظ شفافیت آب استفاده شود. به این صورت که ذرات سولفات آلومینیوم و زاج که دارای بار الکتریکی مثبت هستند و ذرات معلق آب که دارای بار منفی هستند، جذب زاج شده و در کف استخر ته نشین می شوند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم ترین نکاتی که به منظور استفاده از سولفات آلومینیوم در استخر باید به آن توجه داشته باشید، آشنا کرده و در این زمینه توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.شنآشنا

 

نحوه مصرف سولفات آلومینیوم

اگر می خواهید به صورت درست از سولفات آلومینیوم استفاده کنید، در گام اول نیاز است تا آشغال ها، برگ و اجسام بزرگی که در آب استخر وجود دارد را خارج و به صورت کامل جارو کنید. سپس، مقدار مناسبی از سولفات آلومینیوم را به شکل یکنواخت روی سطح استخر بریزید و پمپ را به مدت 2 ساعت روشن کرده و اجازه دهید که آب بدون ورود به فیلتر گردش کند. سپس، باید پمپ فیلتراسیون را 12 تا 24 ساعت خاموش کرده و از این طریق اجازه دهید، سولفات آلومینیوم مواد معلق را کاملا ته نشین کند. بعد از انجام این کار، می‌توانید کف استخر را جارو و ذرات ته نشین شده را به صورت کامل از استخر خارج کنید.

نکات مهم در استفاده از سولفات آلومینیوم

 اگر قصد دارید تا به شکل درست و اصولی از زاج استفاده کنید، نیاز است به چند نکته مهم توجه کنید. در وهله اول، باید فرآیند جارو زدن مواد ته نشین را به آرامی انجام دهید. جارو زدن آرام، باعث می‌شود تا این مواد دوباره در آب استخر پراکنده نشوند. در صورتی که در استخر خود فیلتر شیر چند راهه ندارید، نیاز است از روشن کردن پمپ بعد از افزودن زاج خودداری کنید. این کار باعث می‌شود، فیلتر با مشکل گرفتگی رو به رو نشود. اگر پمپ استخر شما تایمر دارد، نیاز است تا پایان انجام این کار، تایمر را قطع کرده و اجازه ندهید که پمپ به صورت اتومات روشن شود. این مسئله هم نیز از گرفتگی فیلتر جلوگیری می‌کند.

میزان مصرف سولفات آلومینیوم

یکی از سوالات مهمی که افراد مطرح می‌کنند این است که میزان مصرف درست سولفات آلومینیوم چقدر است؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که بهتر است، برای هر یک متر مربع آب، از 610 گرم زاج استفاده کنید. همچنین، متخصصین پیشنهاد می‌کنند که به ازای هر 1 متر مکعب استخر، از 50 تا 100 گرم سولفات آلومینیوم استفاده کنید. نکته ای که در زمان اضافه کردن این ماده شیمیایی باید در نظر بگیرید این است که سولفات آلومینیوم را در محل‌هایی که نزدیک فیلترها هستند، اضافه کرده تا این ماده در یک نقطه تجمع پیدا نکند.

کاربرد سولفات آلومینیوم در استخر

پس از آن که شما را با نحوه استفاده درست از سولفات آلومینیوم در استخر آشنا کردیم، حال نیاز است تا به بررسی کاربردهای این ماده بپردازیم.

از آن جایی که این ماده نوعی لخته ساز است، با استفاده از آن می‌توانید به شکل قابل توجهی ذرات آلوده، فسفات، عوامل بیماری زا و مواد نامطلوب را از آب استخر حذف کنید. در گذشته، زاج به عنوان یک روش پاک کنندگی استخرها مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه نیز پس از ظهور مواد پاک کننده استخرهای پلیمری باز هم امکان استفاده از این ماده برای تمیز کردن استخر وجود دارد. علاوه بر کاربرد زاج یا همان سولفات آلومینیوم در استخر، این ماده شیمیایی کاربردهای متعددی در صنایع مختلف بخصوص کاغذ سازی دارد. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله زاج چیست و کاربردهای آن در صنایع مختلف را مطالعه نمایید.

ویژگی‌های سولفات آلومینیوم

به منظور بررسی ویژگی‌های سولفات آلومینیوم باید گفت که این ماده به رنگ‌های سفید کریستالی، نباتی یا گردویی وجود دارد. یکی از ویژگی هایی که باعث شده این ماده به دفعات زیاد استفاده شود، قدرت جذب بالا و انحلال پذیری آن در آب است. از دیگر ویژگی‌های سولفات آلومینیوم می توان به کارایی بالا در حذف ترکیبات مختلف مانند حذف کربن آلی محلول، حذف کننده ذرات رنگی و ... اشاره کرد.

سولفات آلومینیوم به عنوان یک اسید قوی شناخته شده است و این خاصیت باعث شده، پس از ترکیب شدن با آب، PH را به کمتر از 2 برساند. به همین دلیل، برخورد ترکیب سولفات آلومینیوم با آب به اجسام مختلف، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی چون سوختگی شیمیایی و یا حتی خوردگی فلزات شود. این ماده قابل سوختن است اما اشتعال پذیر نیست. علاوه بر زاج، منعقد کننده های دیگری هم هستند که برای تصفیه آب استفاده می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.

نکات ایمنی در زمان استفاده زاج

·         در زمان استفاده از سولفات آلومینیوم حتما از تجهیزات ایمنی همچون عینک، دستکش و لباس ایمنی استفاده کنید.

·         به هیچ عنوان، نباید اجازه دهید که این ماده با پوست و چشم شما برخورد کند. در صورت تماس نیاز است، حتما چشم‌های خود را به مدت 30 دقیقه با آب بشویید و سپس به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

·         استنشاق سولفات آلومینیوم باعث سرفه کردن، تحریک بینی، گلو، شش ها، بروز مشکلاتی چون تنگی نفس و خس خس کردن گلو می‌شود. در صورت استنشاق به سرعت از محل دور شوید و وارد فضای آزاد شوید تا هوای تازه را تنفس کنید. در صورتی که بهبود پیدا نکردید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

·         به منظور نگهداری از سولفات آلومینیوم پیشنهاد ما این است که این ماده را در ظرف هایی از جنس فایبر گلاس، فولاد ضد زنگ و یا پلاستیک دو جداره قرار دهید. همچنین، باید زاج را در محیط‌های خشک و خنک که تهویه مناسب دارند قرار دهید و فشاری وارد نشود. اگر سولفات آلومینیوم در معرض فشار قرار بگیرد، این ماده حالت کریستالی خود را از دست خواهد داد و شیرابه خارج شده از سولفات آلومینیوم باعث می‌شود، این ماده حالت کلوخه‌ای پیدا کند.

·         در نهایت، باید بدانید که ترکیب زاج با مواد مختلفی همچون آب، آمونیاک، آمین‌ها و بازهای قوی مختلفی چون سدیم هیدروکسید و پتاسیم هیدروکسید باعث می‌شود تا یک واکنش شیمیایی شدید به وجود بیاید. به همین دلیل، باید سولفات آلومینیوم را از این مواد دور نگه دارید.

قیمت سولفات آلومینیوم

قیمت سولفات آلومینیوم بسته به درصد خلوص و بخصوص کیفیت ماده متغیر است. به همین دلیل، برای خرید این محصول شیمیایی باید مراکز معتبر مانند شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان در این حوزه را بشناسید. این مجموعه، در زمینه تولید و عرضه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان و صنایع سلولزی فعالیت دارد.


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل