www.sanat.ir

:: معرفی انواع صفحه سنگ فرز + کاربرد هرکدام ::


به‌نظر شما انسان‌های اولیه چگونه بدون وجود ابزارهای امروزی زندگی می‌کردند؟! امروزه زندگی بدون ابزار‌آلات بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد و بسیاری از کارها بدون این وسایل انجام نخواهند شد. میان همه ابزار‌آلات موجود، دستگاه فرز یکی از پر‌کاربردترین‌ها در صنایع مختلف کشور محسوب می‌شود. برای کار با این دستگاه و برش قطعات فلزی، سنگی یا حتی چوبی ابتدا باید با انواع صفحه سنگ فرز آشنا شوید.

در این مقاله قصد داریم انواع صفحه فرز و کاربردهای هر کدام را معرفی کنیم. مطالعه این مطلب کوتاه به همه افرادی که قصد کار با دستگاه فرز یا کسانی که قصد خرید صفحه سنگ فرز جدید دارند، پیشنهاد می‌شود.

سنگ سنباده؛ یکی از پر‌مصرف‌ترین انواع صفحه فرز

سنگ سنباده یکی از پرکاربردترین انواع صفحه سنگ فرز در دنیا محسوب می‌شود. از این صفحه که معمولا لبه‌های آج‌دار دارد، برای سنباده کشیدن، صاف کردن و از بین بردن لبه‌های فلزی تیز استفاده می‌شود. صفحه سنگ فرز سنباده قابلیت نصب روی انواع دستگاه فرز و مینی‌فرز را دارد و بهترین گزینه برای لایه‌برداری و صاف کردن سطوح خشن و تیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید با‌توجه‌به نوع سنباده‌کاری خود، میزان نرمی و سفتی صفحه مورد‌نظرتان را تعیین کنید.

صفحه فرز سنگ‌بر؛ یکی از انواع صفحه سنگ فرز برای برش سنگ‌های ساختمانی

یکی دیگر از پرکاربردترین انواع صفحه دستگاه فرز، صفحه سنگ‌بر است که تقریبا در همه پروژه‌‌های ساختمانی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌منظور برش و ساییدن انواع سطوح سنگی از یک دستگاه فرز سنگبری و صفحه مخصوص آن استفاده می‌شود. امروزه این صفحات را می‌توان در قطرهای 115، 180 و 210 میلی‌متری تهیه کرد. دستگاه فرز سنگبری رونیکس یکی از بهترین تجهیزات برای برش سنگ‌ها و سنگ‌کاری ساختمان محسوب می‌شود که معمولا صنعت‌گران از آن برای برش انواع سنگ استفاده می‌کنند.

صفحه آهن‌بر؛ مناسب برش و شکل‌دادن فولاد و سایر فلزات

شاید تصور کنید که برش فلزاتی مانند فولاد غیر‌ممکن باشد؛ اما با یک دستگاه فرز قدرتمند مانند رونیکس 3210 و یک صفحه آهن‌بر می‌توانید انواع فولاد را به‌راحتی برش دهید. صفحات برش آهن معمولا در قطر 180 میلی‌متر و ضخامت 1.8 میلی‌متر تولید می‌شوند. انواع صفحه سنگ مینی فرز آهن‌بر نیز به‌طور‌معمول قطر 115 و ضخامت 1 میلی‌متر دارند.

با استفاده از یک دستگاه فرز حرفه‌ای و این صفحه‌ها می‌توان انواع لوله‌ها و پروفیل‌های آهنی را برش زد یا شکل داد. قیمت سنگ فرز رونیکس 3210 در مقایسه با رقبای خارجی بسیار مناسب‌تر است؛ اما به جرات می‌توان گفت از نظر کارایی و کاربرد این ابزار حتی از نمونه‌های مشابه خارجی نیز بهتر عمل می‌کند.

معرفی انواع صفحه سنگ فرز سرامیک بر؛ یکی از پر‌کاربرد‌ترین‌ها! 

برش زدن سرامیک با‌توجه‌به شکنندگی بالای این محصول، کار حساسی است و باید توسط انواع صفحه سنگ فرز سرامیک‌بر انجام شود. این صفحه‌ها به‌دلیل سرعت چرخشی بالا از لب‌پر شدن یا شکستن کاشی و سرامیک جلوگیری می‌کنند. معمولا این صفحات در قطرهای 115، 180 و 230 در بازار موجود هستند.

صفحه برش Cut-off؛ یک پروفیل نازک با لبه‌های مخروطی

صفحه‌های برش Cut-off از یک پروفیل بسیار نازک با لبه‌های مخروطی تشکیل می‌شوند. این ابزار برای برش فلزاتی مانند ورق نازک فلزی، پیچ‌و‌مهره، میلگرد و فلزاتی با قطر کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر نیاز به برش‌های عمیق در فلزات ضخیم‌تر دارید، باید از انواع سنگ فرز آهن‌بر ضخیم‌تر استفاده کنید.

صفحه برش سیمی؛ صفحه برش آهن مینی فرز و فرز 

برای انجام برخی از امور سایشی می‌توان از انواع صفحه فرز سیمی استفاده کرد. برای مثال، این ابزار به‌منظور برداشتن زنگ‌زدگی از سطوح فلزی یا برداشتن رنگ از سطوح سخت استفاده می‌شود. صفحه برش سیمی از نظر شکل ظاهری نیز با سایر صفحات دستگاه فرز متفاوت است. این وسیله از الیاف سیمی فلزی درهم‌تنیده‌شده تشکیل شده است که کار سایش را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

صفحه فلپ؛ ابزار سنباده‌زنی ظریف

از صفحه فلپ برای سنباده‌زنی ظریف روی فلزات استفاده می‌شود. این نوع از صفحه فرز از قرار دادن چندین سمباده روی هم تشکیل شده و می‌توان آن را روی انواع دستگاه فرز و مینی‌فرز سوار کرد. سنباده‌زنی با این صفحه با دقت و سرعت بالایی انجام خواهد شد.

صفحه الماسه؛ یکی از مناسب‌ترین صفحات برای برش‌زنی

صفحات فرز الماسه را می‌توان در انواع مختلفی در بازار پیدا کرد؛ اما بیشتر این دیسک‌ها ماهیتی برش دهنده دارند. صنعتگران از این صفحات کاربردی برای برش زدن صفحات مختلف با سطح مقطع بالا و برش فلزات متراکم استفاده می‌کنند.

صفحه استیل بر؛ نازک‌ترین نوع صفحه فرز 

صفحه‌های استیل میان سایر دیسک‌های دستگاه فرز، کمترین ضخامت را دارند. معمولا حداکثر ضخامت این صفحات 2‌میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود تا برش استیل به‌درستی انجام شود. البته در صنایع مختلف می‌توان از انواع صفحه سنگ مینی فرز استیل‌بر برای لایه‌برداری یا شکل‌دهی سایر فلزات نیز استفاده کرد.

صفحه پروفیل بر؛ یکی از انواع صفحه سنگ مینی فرز و دستگاه فرز 

آخرین صفحه سنگ فرز پر‌کاربردی که معرفی می‌کنیم، صفحه فرز پروفیل‌بر است که برای برش زدن انواع پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریبا همه پروفیل‌های ساختمانی توسط یک دستگاه فرز و صفحه پروفیل‌بر برش زده می‌شوند. این ابزار برای ساخت قوطی، پروفیل‌های ساختمانی و لوله نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که روی بیشتر دستگاه‌های فرز پیشرفته، می‌توان انواع صفحه فرز را نصب کرد. شما باید از هر صفحه برای کاربرد مخصوص همان دیسک استفاده کنید. برای مثال، نباید از صفحات برشی برای سنباده‌زنی استفاده کرد. مرغوبیت صفحه فرز و همچنین کیفیت و قدرت دستگاه فرز نیز تاثیر فراوانی در کیفیت نهایی کار شما خواهند داشت. به همین دلیل، حتما باید تجهیزات و ابزار‌آلات مورد‌نیاز برش و سنباده‌زنی انواع فلز، سنگ و حتی چوب را از برندی معتبر و خوش‌نام خریداری کنید.

رونیکس؛ تولید‌کننده بهترین انواع دستگاه فرز و صفحات سنگ فرز در ایران

در این مقاله انواع صفحه سنگ فرز را معرفی کردیم و با کاربردهای هر کدام در صنعت آشنا شدیم. شما می‌توانید جدیدترین و بهترین دستگاه‌های فرز سنگ و آهن و همچنین صفحات دستگاه فرز را از برند ایرانی و معتبر رونیکس خریداری کنید. رونیکس یک برند بین‌المللی فعال در حوزه فروش ابزار‌آلات خانگی و صنعتی است که به‌دلیل تنوع ابزارها، قیمت مناسب و کیفیت محصولاتش شهرت جهانی پیدا کرده است.

هم‌اکنون، ابزار‌آلات رونیکس مانند فرز سنگبری و فلز‌بری این برند در ایران و 11 کشور دیگر تولید و به سراسر جهان ارسال می‌شوند. شما می‌توانید برای خرید انواع دستگاه فرز یا انواع صفحه سنگ مینی فرز از نمایندگی‌ها و عاملین مجاز این برند در سراسر کشور اقدام کنید. 


دیگر مطالب ویژه

دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ فرش یکی از هنرهای بزرگ ایران درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر روش های افزایش طول عمر لاستیک تحولات اخیر در صنعت حمل‌ و نقل بین‌المللی چیلر، شاهزاده خنکای مطبوع ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها خرید دستگاه تولید زغال و سرمایه گزاری در تولید زغال صنعتی مواد اولیه معدنی و شیمیایی در صنعت کشاورزی چه کابردهایی دارند؟ لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد پی‌ال‌سی دلتا، بهترین برند PLC در بازار واترجت صنعتی آب سرد چیست ؟ قیمت خرید بهترین واترجت صنعتی

لیست کامل