www.sanat.ir

:: مراحل ساخت استخر ::


اولین مرحله در طراحی و ساخت استخر بتنی مربوط به ترسیم طرح مورد نظر می باشد. پس از ترسیم نقشه و اخذ مجوزهای لازم، عملیات خاکبرداری و حفاری برای ساخت سازه استخر آغاز خواهد شد. حفاری استخرها اغلب با ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی انجام می شود.

 

این مرحله باید اصولی و درست انجام شود. زیرا انجام صحیح آن به نصب و قرارگیری بهینه تجهیزات و اجزای استخر کمک می کند. در این زمینه، باید توجه داشت که استخرهای بتنی اغلب از ترکیبی از مواد مختلف مانند سنگدانه‌های درشت، ماسه، سیمان و آب ساخته می‌شوند.

مرحله بعدی در طراحی و ساخت استخر در ویلا به تسطیح خاک و فونداسیون کف سازه اختصاص دارد. فونداسیون و تسطیح کف با استفاده از یک لایه ضخیم ماسه دمیده انجام می شود. پس از تکمیل این فرآیند، تقویت استخر در دستور کار قرار می گیرد.

پس از آن، نصب شبکه خط لوله انجام می شود. این امر به منظور نصب و اجرای سیستم های تصفیه و گردش آب در استخر انجام می شود.

 

سیم کشی و سیم کشی از دیگر مراحل طراحی و ساخت استخر بتنی می باشد که توسط متخصصین برق جهت تامین انرژی الکتریکی لازم جهت راه اندازی سیستم روشنایی و تصفیه آب استخر انجام می شود.

 

بعد بتن ریزی و قالب گیری کف و دیوار استخر است. میکسرهای بتن اغلب برای پوشش آرماتورها استفاده می شود. این دستگاه بتن را به صورت صاف و منظم روی سطح آرماتورها قرار می دهد.

سایر مراحل طراحی و ساخت استخرهای بتنی

 

پس از بتن ریزی، استخر عایق بندی و آب بندی می شود. ذکر این نکته را ضروری می دانم که یکی از روش های کاربردی پوشش بدنه و دیوار استخر، روش اسپری یا شاتکریت می باشد. در این روش بتن با استفاده از جریان هوای فشرده بر روی سطوح مورد نظر پاشیده می شود.

 

سازه هایی که با این روش طراحی و اجرا می شوند یعنی. به استخرهای بتنی پاششی می گویند. به عنوان بخشی از عملیات طراحی استخر، سازه با مواد مخصوص آب بندی عایق بندی می شود. پس از این مرحله به منظور افزایش جذابیت استخر، بدنه سازه آستردار و سرامیک می شود.

در مراحل بعدی ساخت استخر بتنی، نصب و جانمایی تاسیسات و تجهیزات انجام می شود و پس از اطمینان از صحت مراحل نصب، تخلیه استخر انجام می شود. پس از پر شدن با آب، وسایل و تجهیزات روشن می شوند که نشان دهنده آماده بودن استخر برای استفاده و شنا است.

عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر بتنی

در هزینه ساخت و طراحی استخرهای بتنی عوامل و پارامترهای مختلفی به طور مستقیم و غیر مستقیم موثر است. نوع طراحی و ابعاد و ابعاد استخر از مهمترین عوامل در این زمینه محسوب می شود. بسته به ابعاد و اندازه، هزینه های استخر متغیر و متفاوت است.

 

مشاوره ساخت استخر

گروه مهندسی آبی دریا با قراردادن تجربه در کنار تخصص و دانش فنی لازم به همراه کادری مجرب، در بخش محاسبات، طراحی و مشاوره ساخت استخر و اجرای انواع سازه های هیدرولیک (آبی) شامل استخر، سونا، جکوزی و پارک های آبی و ۳۰ سال سابقه­‌ی حرفه ای و بیش از ۳۵۰ پروژه در حال بهره برداری در پایتخت و سایر شهرها در حال فعالیت می باشد.

گروه ما با توسعه فعالیت خود در سراسر کشور و ارائه چندین طرح اجرایی مناسب پروژه، کارفرمایان محترم را در امر انتخاب طرح اجرایی یاری می نماید تا بهترین کیفیت اجرا حاصل گردد، رضایت ۱۰۰ درصدی کارفرمایان آبی دریا را متمایز می نماید.

ارائه طرح های مختلف اجرایی جهت پروژه

طراحی به روز و تخصصی مجموعه ها

مدیریت مالی پروژه

گارانتی اجرایی

گواهی اصالت محصولات مصرفی

 


دیگر مطالب ویژه

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی اصفهان تشخیص کولر گازی گری اصل و تقلبی نیازمندی‌ها و نکات مهم برای استخدام شدن به‌عنوان نیروی حراست پرمصرف ترین لوازم شیشه ای آزمایشگاهی کدامند؟ +۳ کاربرد اصلی آنها نوار نقاله در ایران بصورت تخصصی تولید میشود! بولت صنعت، پخش عمده پیچ و مهره در تهران آشنایی با انواع تسمه صنعتی بررسی تاثیر هارمونیک بر عملکرد کلید ACB معرفی محصولات شرکت سینی کابل نوسان دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ تفاوت فرش ماشینی و دستباف چیست؟ (راهنمای جامع) درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر

لیست کامل