www.sanat.ir

:: سوله دست دوم بخریم یا سوله نو؟ ::


 

سوله‌ها سازه‌هایی سقف دار و شیب دار هستند که امروزه به جای سازه‌های بتنی به کار گرفته می‌شوند. اگر شما هم اقدام به خرید سوله کرده باشید، حتما می‌دانید که سوله‌ها را هم در نوع دست دوم و هم در نوع نو به فروش می‌رسانند. سوله‌های نو سوله‌هایی سفارش شده هستند اما سوله‌های دست دوم از قبل وجود دارند. در این زمینه ممکن است تردیدهایی به هنگام ساخت سوله با شما همراه شوند. این که‌ کدام نوع از سوله را انتخاب کنیم که بیشترین مزایا را برای ما به وجود بیاورد. بررسی مزایا و ویژگی‌هایی که سوله نو و پست دوم دارد باعث می‌شود که افراد متناسب با نیازی که دارند، بهترین نوع از سوله‌ها را انتخاب و خریداری کنند.

خرید و ساخت سوله نو

هر کدام از انواع سوله‌هایی که در بازار وجود دارند، مزایا و معایب خاص خود را دارند. دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند افراد به ساخت سوله نو دست بزنند. اگر نگاهی به صنایع مختلف بیندازیم، متوجه می‌شویم که برخی از صنایع نیاز به مکانی امن و تازه ساخت برای انجام امور مختلف خود دارند. برخی دیگر نیز به فضایی کم ‌کیفیت نیاز دارند. همین امر باعث می‌شود که افراد یکی از سوله‌های نو یا دست دوم را انتخاب کنند.

با توجه به این که شما به هنگام ساخت سوله‌های نو قادر به این هستید که نوع سوله را خودتان انتخاب کنید، این سوله‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی دیگر از دلایلی که منجر به ساخت سوله نو می‌شود، امکان فروش آن است. همچنین این سوله‌ها به صورت سفارشی شده تولید می‌شوند. یعنی می‌توان آن را مطابق با نیازی که دارید، بسازید. در صورتی که سوله‌های دست دوم این طور نیستند.

سوله دست دوم

سوله دست دوم به نوعی از سوله گفته می‌شود که قبلا یک بار احداث شده و ‌مورد استفاده قرار گرفته است. سوله‌های دست دوم از نظر کیفیت مراتب مختلفی دارند. برخی از آن‌ها پوسیده شده و چندان کاربردی نیستند اما برخی دیگر مانند سوله‌های نو هستند. گاهی اوقات ممکن است با شرایطی مواجه شوید که نیاز به تجهیزات و سازه‌های باکیفیت احساس نکنید. با توجه به این که سوله دست دوم نسبت به سوله نو کم‌ کیفیت‌تر است، می‌توانید این سوله‌ها را انتخاب کرده و از آن بهره ببرید. این را هم بدانید که هزینه ساخت این سوله‌ها نسبت به سایر سوله‌ها بسیار مناسب است.  سوله‌های دست دوم نیز همانند سوله‌های نو در انواع مختلف به فروش می‌رسند که شما می‌توانید متناسب با نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید.

دلایل خرید سوله کارکرده چیست؟

واضح است که افراد برای کاهش هزینه‌های ساخت سوله، اقدام به خرید سوله دست دوم می‌کنند. معایب ساخته شده و ب دلایل مختلف به فروش می‌رسد. این سوله چون از جنس آهن ساخته شده‌اند، قابل فروش هم هستند. هر سازه و اسکلت فلزی که جمع آوری بشود و مجدد به فروش برسد، آسیب دیده است. پس حتما ایراد دارد.

به دلیل این که سوله‌های دست دوم معمولا سوله‌هایی پر تنش هستند و در شرایط جوی مختلف  می‌توانند میزان کیفیت خود را از دست دهند.

مشکل دیگر سوله‌های دست دوم این است که سوله‌های این چنینی برای یک کاربری خاص و برای یک زمین خاص ساخته شده‌اند. شاید ارزان‌تر باشد اما برای کاربردی که شما دارید مناسب نیست. در کل گفته شده است که طراحی سوله دست دوم اهمیت زیادی دارد و چندان به صرفه نیست. مکان‌های جغرافیایی و محیطی مختلف دارای طراحی‌های متفاوت هستند. برای مثال در تبریز سوله‌ها باید در برابر برف مقاوم باشند اما در خوزستان چنین نیست.

تفاوت سوله دست دوم و سوله نو

حال که با دلایلی که افراد را مجاب به خرید سوله نو یا سوله دست دوم ‌می‌کنند آشنا شدیم، می‌خواهیم بدانیم که تفاوت این دو سوله در چیست. در بحث خرید و ساخت سوله توجه به این تفاوت‌ها بسیار مهم است. به طور حتم بگوییم که اگر نیاز به پروژه‌ای باکیفیت و ماندگار دارید، باید از سوله‌های نو استفاده کنید. این سوله‌ها از کیفیت بیشتری برخوردار هستند و مدت زمان بیشتری هم عمر می‌کنند. سوله‌‌های کارکرده به نسبت سوله‌های نو کمتر عمر می‌کنند. از نظر هزینه اگر بخواهیم این سوله را مقایسه کنیم، می‌گویید که سوله دست دوم بخرید. این سوله‌ها به دلیل این که قبلا یک بار استفاده شده‌اند، انتخابی عالی برای افرادی هستند که بودجه کافی ندارند.

مورد دیگری که جا دارد به آن اشاره کنیم، صرفه جویی در صرف زمان است که با انتخاب سوله دست دوم‌ تحقق می‌یابد. در ضمن سوله‌های دست دوم را برای منطقی مناسب می‌دانند که جوی آرام در آن‌ها حاکم است. اما سوله‌های نو برای هر مکانی مناسب هستند. برای انتخاب نوع سوله و ‌میزان کیفیت آن باید دقت بالایی به خرج داده شود. شما می‌توانید با مشاورین ما در قارتال مشورت‌های لازم را در زمینه خرید سوله دست دوم یا نو به عمل بیاورید.

خرید سوله و نکات مهم آن

چنانچه جزو افرادی هستید که نیاز به سوله را حس کرده‌اید، باید نکات مختلفی را به هنگام ساخت سوله یا خرید سوله مورد توجه قرار دهید. اولین مورد این است که کیفیت متریال‌هایی که سوله دارد را بسنجید. اگرچه سوله‌های دست دوم از کیفیت ساختاری کمتری برخوردارند اما اجزای این سوله‌ها باید طوری باشند که بتوانند در یک محیط عمر خوبی را از خود نشان دهند. همچنین وزن سوله هم مورد بررسی قرار بگیرد.

سوله‌های سنگین وزن در تمامی موارد به کار نمی‌آیند. به همین دلیل بهترین کار این است که از سوله‌های خرپایی که ساختاری پروفیلی دارند، استفاده کنید.  پیش از خرید سوله لازم است که شرایط آب و هوایی یک منطقه را هم بسنجید تا اگر این جو، جوی مطلوب است، هزینه ساخت سوله را کاهش دهید.

خرید سوله دست دوم یا ساخت سوله نو؟

به طور حتم نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک از سوله‌ها برای یک ‌کسب و کار مناسب هستند. چرا که هدف هر فردی از کاری که انجام می‌دهد و محیطی که در نظر دارد، متفاوت است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که خرید سوله نو یا خرید سوله دست دوم هیچ تفاوتی ندارد، باید یک سوله دست دوم باکیفیت را خریداری کنید. توجه داشته باشد که ساخت و اجرای یک سوله چه از نوع دست دوم باشد چه از نوع نو، باید زیر نظر یک تیم مجرب و باتجربه انجام بگیرد. تیمی که به طور تخصصی در زمینه ساخت سوله فعالیت دارد. در این صورت از ماندگاری سوله نیز اطمینان حاصل خواهید کرد. قارتال یکی از مجرب‌ترین و تخصصی‌ترین تیم‌هایی است که علاوه بر فروش سوله، به نصب و راه اندازی آن هم می‌پردازد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین قارتال در ارتباط باشید.

قیمت و خرید اینترنتی سوله از قارتال

فروشگاه قارتال جزو معتبرترین مراکزی است که نه تنها به ساخت سوله می‌پردازد بلکه مسئولیت فروش انواع سوله را نیز بر عهده دارد. در این تولیدی شما می‌توانید آنچه را که نیاز دارید سفارش دهید. با توجه به این که در حال حاضر ما در دنیای ارتباطات زندگی می‌کنیم، خیلی از کارها به طور اینترنتی انجام می‌شود. خرید سوله از قارتال هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر دوست ندارید که مشقت مراجعه به تولیدی قارتال را متحمل شوید، می‌توانید با چند کلیک ساده در وبسایت https://gartalco.com/ سفارشات اینترنتی خود را در این وب سایت ثبت کنید. سپس با دریافت مشاوره‌های لازم بهترین نوع از سوله را متناسب با بودجه‌ای که دارید، انتخاب نمایید.


دیگر مطالب ویژه

دریچه کولر درپوش دار چیست؟ راه حل طراحی کابینت آشپزخانه شیک برای فضاهای کوچک جدول وزن قالب فلزی بتن ۱۴۰۳ اجرای همزمان عایق و رنگ نمای ساختمان معرفی شیر پروانه ای و بررسی 8 مزیت کاربردی آن در صنعت با این کار فروشت را چند برابر کن پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد بوستر پمپ چیست ؟ انواع گرماژهای کاغذ را بشناسید! اینورتر چیست؟ | کاربرد، طرز کار و انواع آن | به همراه مثال در هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ معرفی انواع قیچی برش میلگرد تامین حقوق و منافع افراد و شرکت‌های درگیر در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی بهترین روش های تولید پیچ و مهره در ایران چیست؟ فرش یکی از هنرهای بزرگ ایران درباره فیتینگ های لوله کشی بیشتر بدانید معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان پارتیشن اداری در ایران بهترین انتخاب بین 100 تا 300 کاوا در بازار ایران چه دیزل ژنراتوری است؟ نهال آلبالو پیوندی مدل‌های کابینت زیر سینک جدید، مدرن و کاربردی برای هر نوع آشپزخانه آموزش چسباندن سرامیک روی موزاییک با چسب و ملات {مزایا و معایب} هزینه‌های بازسازی خانه معرفی انواع جنس کارت ویزیت + راهنمای انتخاب جنس کارت ویزیت مناسب معرفی محصولات کارخانه رنگ اطلس فام سهند از افتخارات صنعت ایران حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر روش های افزایش طول عمر لاستیک تحولات اخیر در صنعت حمل‌ و نقل بین‌المللی چیلر، شاهزاده خنکای مطبوع ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها خرید دستگاه تولید زغال و سرمایه گزاری در تولید زغال صنعتی مواد اولیه معدنی و شیمیایی در صنعت کشاورزی چه کابردهایی دارند؟ لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد پی‌ال‌سی دلتا، بهترین برند PLC در بازار واترجت صنعتی آب سرد چیست ؟ قیمت خرید بهترین واترجت صنعتی

لیست کامل