www.sanat.ir

:: پیش بینی قیمت لوله داربست و بست داربستی با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار ::


 

داربست یکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنعت ساخت‌ و ساز است و تقریباً در تمام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مانند سدسازی، احداث پل، برج‌سازی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه از همان مراحل ابتدایی ساخت ‌و ساز و برای دسترسی به ارتفاعات بالای 2 متر نصب می‌شود. بنابراین، برآورد هزینه داربست و خرید لوله و قیمت بست داربستی نیز پیش از شروع پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد. با توجه به نوسانات نرخ ارز و شرایط بی‌ثبات بازار فولاد، بسیاری از خریداران به دنبال پیش‌بینی دقیقی از بازار و یافتن بهترین زمان برای خرید و قیمت لوله داربستی هستند. از این‌ رو، در این مقاله ضمن بررسی عوامل مؤثر بر قیمت لوله داربستی، به تحلیل بازار فولاد تا پایان سال 1401 می‌پردازیم.

قیمت پرفروش لوله داربست 14 کیلویی و 17 کیلویی

لوله‌های داربستی را معمولاً بر اساس جنس، نحوه ساخت و سایز آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند. آن‌ها ممکن است چوبی یا فلزی باشند. نمونه‌های چوبی به دلیل استحکام و مقاومت کمتر، چندان رایج نیستند. لوله‌های داربستی فلزی را با توجه به نحوه ساخت آن‌ها می‌توان به دو نوع درزدار و بدون درز تقسیم کرد. لوله‌های درزدار با استفاده از ورق سیاه یا ورق سیاه گالوانیزه (دارای پوشش ضدزنگ و ضد خوردگی) تولید می‌شوند؛ اما مواد اولیه برای ساخت لوله‌های بدون درز، شمش فولاد است. انواع گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر زنگار و مواد خورنده شیمیایی، دوام بیشتری دارند و با قیمت بالاتری در بازار خرید و فروش می‌شوند.

لوله‌های داربستی به ‌صورت شاخه‌ای و با ضخامت 1.8 تا 3 میلی‌متر تولید می‌شوند. در این میان، دو نوع لوله داربستی با ضخامت 2 و 2.5 میلی‌متر که به ترتیب با نام‌های لوله داربست 14 کیلویی و لوله داربست 17 کیلویی آن‌ها را می‌شناسیم، از بیشترین تقاضا برخوردارند. به دلیل تقاضای بیشتر بازار، قیمت آن‌ها نسبت به سایزهای دیگر بیشتر است.

لوله‌های داربستی 14 کیلویی و 17 کیلویی هردو دارای قطر 48 هستند و از نظر متریال نیز یکسان‌اند. با این ‌حال، تفاوت ضخامت آن‌ها موجب تفاوت‌های عمده‌ای در وزن، قیمت و حتی کاربرد لوله‌ها شده است. لوله‌های 14 کیلویی به دلیل نصب راحت‌تر و هزینه اقتصادی‌تر، معمولاً در احداث سازه‌های موقت کاربرد بیشتری دارند؛ اما ضخامت بیشتر لوله‌های 17 کیلویی تضمین بهتری برای امنیت و استحکام داربست در پروژه‌های بزرگ خواهد بود. از طرف دیگر، استفاده از لوله 17 کیلویی در پروژه‌های کوچک به دلیل وزن بالاتر و قیمت گران‌تر آن‌ها چندان اقتصادی نیست و برای ساختمان‌های دارای بودجه محدود توصیه نمی‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت داربست در زمستان 1401

قیمت لوله‌ها و بست‌های داربستی با توجه به وزن آن‌ها تعیین می‌شود؛ اما قیمت پایه برای محاسبه قیمت هر شاخه لوله یا هر عدد بست، قیمت هر کیلو از آن‌ها است. عوامل متعددی می‌توانند در قیمت‌گذاری لوله‌های داربستی و بست ایفای نقش کنند؛ اما در ماه‌های اخیر شاهد پررنگ‌تر شدن تأثیر برخی از آن‌ها بوده‌ایم. از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر بر نوسانات بازار فولاد، نرخ دلار و قیمت جهانی فولاد است. بالا رفتن قیمت دلار به ‌سرعت بر بازار فولاد نیز تأثیر می‌گذارد و نمودار قیمت ورق‌ها و لوله‌ها را صعودی می‌کند. این امر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید است.

در ماه‌های اخیر شاهد اوج‌گیری مجدد کرونا و محدود شدن فعالیت تولیدکنندگان بزرگ چینی بوده‌ایم. این امر با کاهش میزان عرضه، منجر به گرانی محصولات فولادی در سطح جهانی می‌شود. عامل بعدی که طی یک سال گذشته صحبت‌های زیادی را به دنبال داشت، نتیجه برجام است. در حالی ‌که تا روز گذشته مذاکرات برجام یک پروژه شکست‌خورده به نظر می‌آمد، خبرگزاری‌های آمریکایی در تاریخ 01/02/2023 اعلام کردند که «آمریکا آماده ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با ایران است». اما آیا این تیتر خبری می‌تواند به یک خبر خوب برای بازار آهن و فولاد تبدیل شود؟

پیش‌بینی قیمت لوله داربست و بست داربست

در حالی ‌که خبر ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای به گوش دنیا رسیده، به نظر می‌رسد که هنوز راه طولانی و پرفرازونشیبی در انتظار برجام است. بنابراین، قطعاً نمی‌توان تأثیرات آن بر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور را تا پایان سال 1401 لمس کرد و بازار آهن، فولاد، پروفیل و حتی قیمت میلگرد ساده بهره‌ای در زمستان امسال بهره‌ای از آن نخواهد برد.

با توجه به شرایط سیاسی کشور، همچنان نمی‌توان چشم‌انداز دقیقی برای بازار آهن در نظر گرفت. زیرا هر اتفاق و تنشی می‌تواند سرنوشت بازار را دگرگون کند. با این ‌حال، به نظر می‌آید که قیمت دلار تا پایان سال 1401 قیمت 40 هزار را به ‌عنوان نقطه حمایت خود انتخاب کرده است و کاهش چشمگیری نخواهد داشت. با توجه به وابستگی قیمت دلار و مقاطع فولاد، با شرایط فعلی نمی‌توان امیدی به کاهش قیمت لوله و بست داربستی و همچنین انواع بست داربستی نظیر قیمت ایران بست داشت.

سخن پایانی

در دهه گذشته، اعمال تحریم‌ها از جانب کشورهای اروپایی و آمریکایی عرصه را بر بسیاری از صنایع مهم ایران از جمله آهن و فولاد تنگ کرده است. با وجود تلاش گسترده بسیاری از صنعتگران و سرمایه‌گذاران داخلی، همچنان نمی‌توان منکر سختی شرایط شد؛ اما زیر نظر گرفتن شرایط بازار در کوتاه‌مدت می‌تواند تصمیم‌گیری برای بلندمدت را آسان‌تر کند و در بهبود شرایط مؤثر واقع شود. بنابراین، دسترسی به یک مرجع معتبر و به‌روز، بسیار مهم است. داربست بازار به ‌عنوان یک مرجع تخصصی در زمینه مشاوره، فروش و اجاره انواع لوله داربستی و لوازم جانبی داربست، تحلیل شرایط بازار فولاد و قیمت لحظه‌ای محصولات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 


دیگر مطالب ویژه

حلوا ارده یکی از شیرینی های سنتی و محبوب کاربرد ویبراتور صنعتی در تولید بتن پروژه های ساختمانی 9 تا از مهم ترین خرابی های ماشین ظرفشویی ال جی + نحوه رفع احداث سردخانه چقدر هزینه دارد؟ چرا یخچال فریزر امرسان برفک می زند؟ (راه حل) راهنمای کامل رفع خطا های دستگاه کارتخوان و ساده ترین راه حل رفع خطا بهترین نرم افزار حسابداری در ایران تجهیزات برودتی طبخ نوین | یخساز صنعتی + یخساز قالبی + یخساز حبه ای + یخساز راهنمای جامع سفر به لس آنجلس متیل استات یک ماده کلیدی در صنعت تابلو برق دیزل ژنراتور چیست و چه نکاتی در زمان خرید باید به آن توجه کنیم؟ آشنایی با خدمات شرکت های باربری طرز کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی راهنمای خرید الکتروموتور قیمت پارکت و کفپوش و لمینت با نصب متری چقدر است؟ انجماد سریع بهترین متریال برای سیستم لوله‌کشی استخر روش های افزایش طول عمر لاستیک تحولات اخیر در صنعت حمل‌ و نقل بین‌المللی چیلر، شاهزاده خنکای مطبوع ساخت منبع دو جداره آب گرم موتورخانه سفارشی در تمام ظرفیت ها خرید دستگاه تولید زغال و سرمایه گزاری در تولید زغال صنعتی مواد اولیه معدنی و شیمیایی در صنعت کشاورزی چه کابردهایی دارند؟ لوله گالوانیزه گرم و سرد؛ ویژگی‌ها و مشخصات، نوع کاربرد پی‌ال‌سی دلتا، بهترین برند PLC در بازار واترجت صنعتی آب سرد چیست ؟ قیمت خرید بهترین واترجت صنعتی دیزل ژنراتور بادوین بهترین فیلم‌های انگیزشی کسب و کار: منبع الهام برای کارآفرینان خرید بهترین انواع بالابر مخازن GRP راه‌حلی ایده‌آل برای ذخیره‌سازی ایمن و مطمئن در صنایع پتروشیمی، ن معرفی مراکز خرید و بهترین اجناس برای خرید در رشت 3 اینورتر صنعتی پرکاربرد که باید بشناسید پرده برقی منزل چیست؟ (+مزایا و کاربردهای آن) پیزارو به عنوان رستوران محبوب سال 1402 از دیدگاه مردم انتخاب شد. گام مهم در تصفیه فاضلاب صنعتی و بازچرخانی پساب بررسی تأثیر فیلتر شنی کشاورزی در بهبود کارایی سیستم های آبیاری آشنایی با عملکرد و کاربردهای گیربکس سایکلو گومائو مقایسه میلگرد آجدار و میلگرد ساده در صنعت انواع دستگاه پرکن مایعات خرید عمده لوازم الکتریکی ساختمانی بهترین تولید کننده خط رنگ الکترواستاتیک یدک کش و امداد خودرو سیار جاده ساوه خرم آباد تحول صنعت ایران با آموزش فروش و بازاریابی دغدغه اصلی شما در انبار صنعتی چیست؟ بهترین سایت تعمیر لباسشویی در اسلامشهر روش های اتصال لوله مسی بدون جوشکاری مراقبت از پاهایتان با جدیدترین مدل‌ های کفش لژدار راهنمای جامع خرید روغن هیدرولیک سمنت برد: ایده‌ای خلاقانه برای سقف و دیوار خرید دستگاه درب بندی با بهترین قیمت - دستگاه مناسب ظروف فلزی

لیست کامل